آرشیو مهر ماه 1403

خدمات روانشناسی

اعتیاد رفتاری چیست؟

۱ بازديد

درمان اعتیاد رفتاری یکی از انواع درمان‌های روانی است که متاسفانه با توجه به ماهیت اختلال اعتیاد رفتاری توجه چندانی به آن نمی‌شود. معمولاً اعتیادهای رفتاری به دلیل عدم وابستگی به یک ماده شیمیایی و همین‌طور با توجه به اینکه برخی از انواع این اختلال نظیر اعتیاد به‌کار یا ورزش حتی ازنظر برخی افراد ویژگی‌های مطلوبی به نظر می‌رسند چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند و کسی برای درمان آن‌ها اقدام نمی‌کند.

فهرست مطالب

 

  • اعتیاد رفتاری چیست؟
  • دلایل بروز اعتیاد رفتاری
    • ◀ژنتیک
    • ◀لذت طلبی
    • ◀ابتلا به وسواس فکری عملی
  • انواع اعتیاد رفتاری
    • شایع ترین اعتیاد های رفتاری
  • نشانه های اعتیاد رفتاری
  • چرا باید به اعتیادهای رفتاری توجه کرد؟
  • چرا باید به درمان اعتیاد رفتاری توجه کرد؟
  • درمان اعتیاد رفتاری
    • 1. روان‌درمانی
    • 2. درمان اعتیاد رفتاری | دارودرمانی
    • 3. گروه‌درمانی
    • 4. خانواده‌درمانی برای اعتیاد رفتاری
    • سخن آخر

بااین‌حال باید توجه داشته باشید که این‌گونه از اعتیاد نیز می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و به همین خاطر نباید نسبت به درمان اعتیادرفتاری بی‌توجه بود. پس بهتر است با مطالعه و یا کمک متخصصین روانشناسی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و همین‌طور برای درمان اعتیاد رفتاری در خود یا هریک از نزدیکان که با این مشکل درگیر است، اقدام نمایید. برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیادرفتاری می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اعتیاد رفتاری چیست؟

اعتیاد رفتاری به معنای یک اجبار و وسوسه درونی برای انجام رفتار خاصی است. در این نوع از اعتیاد فرد به ماده شیمیایی خاصی وابستگی ندارد و صرفاً یک رفتار را به‌طور مداوم تکرار می‌کند. این رفتار می‌تواند استفاده از اینترنت یا تلفن همراه، شرط‌ بندی و قمار یا حتی کار کردن بیش‌ازحد و غذا خوردن باشد.

متأسفانه اعتیادهای رفتاری از طرف بسیاری از افراد به‌عنوان اعتیاد شناخته نمی‌شوند و آن‌ها هیچ درکی راجع به وسوسه و اجبار انجام این رفتارها ندارند. این موضوع باعث خواهد شد که اطرافیان معمولاً فرد را به‌عنوان شخصی سست اراده بشناسند و از وی بخواهند با استفاده از اراده خود رفتار نامناسب را کنار بگذارد. این درحالیست که مبتلایان به این مشکل معمولاً بدون استفاده از کمک‌های درمانی قادر به تغییر شرایط نخواهند بود.

دلایل بروز اعتیاد رفتاری

 

به طور کلی بروز انواع اعتیاد از جمله اعتیادهای رفتاری، دلایل مختلفی دارد. بهتر است برای از بین بردن و درمان این وابستگی ها افراد دلایل آنها را شناسایی کرده و با توجه به آنها اقدام کنند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

◀ژنتیک

عوامل ژنتیکی در بروز تمام انواع اختلالات روانی یا حتی انواع اعتیاد رفتاری موثر هستند. به طور کلی ژن خاصی تحت عنوان اعتیاد وجود ندارد، اما برخی از ژن‌ها هستند که زمینه ساز وابستگی روانی می‌شوند. از طرفی اگر یکی از اعضای خانواده به یکی از انواع اعتیاد مبتلا باشد؛ افراد دیگر بیشتر در معرض این موضوع قرار می‌گیرند.

◀لذت طلبی

اعتیاد به هر رفتار یا ماده سیستم پاداش دهی در مغز را فعال می‌کند. در واقع افراد معتاد از دوپامینی که در مغز آنها ترشح می‌شود؛ احساس لذت می‌کنند. اعتیادرفتاری نیز به همین شکل عمل کرده و برای افراد موجب لذت می‌شود. به همین دلیل فرد هر بار برای تجربه احساس لذت و سرخوشی از روش های نامناسب استفاده می‌کند.

◀ابتلا به وسواس فکری عملی

ابتلا به انواع مختلف بیماری های روان مخصوصا وسواس فکری عملی باعث بروز اعتیادرفتاری نیز می‌شود. افرادی که مبتلا به وسواس هستند؛ یک رفتار را به صورت اجبارگونه و مداوم انجام می‌دهند؛ حتی اگر برای آنها لذتی نداشته باشد.

انواع اعتیاد رفتاری

 

اعتیاد رفتاری می‌تواند هر رفتاری را شامل شود. این رفتارها معمولاً در روزهای نخست با هدف دریافت پاداش و فرار از تنبیه در فرد شروع می‌شوند اما پس از مدتی صرفاً انجام رفتار برای فرد اهمیت پیدا خواهد کرد. ازجمله رایج‌ترین انواع اعتیادرفتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اعتیاد به غذا
  • اعتیاد به استفاده از تبلت یا لپ‌تاپ
  • اعتیاد به قمار
  • اعتیاد به کار
  • اعتیاد به ورزش
  • اعتیاد به موبایل
  • اعتیاد جنسی
  • اعتیاد به خواب
  • اعتیاد به پورنو گرافی
  • اعتیاد به خرید
  • اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای
  • اعتیاد به اینترنت

شایع ترین اعتیاد های رفتاری

برخی از اعتیاد های رفتاری شیوع بیشتری میان افراد دارند. این موضوع به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد. اما به لطف زندگی سریع و پرمخاطره امروزی، برخی از الگوهای رفتاری که افراد به آنها وابستگی دارند؛ شامل اعتیاد به غذاخوردن، بازی های کامپیتری و اینترنت است. اعتیادبه غذاخوردن جزو اختلالات خوردن محسوب نمی‌شود. از طرفی سن اعتیاد به بازی های کامپیوتری و همچنین اینترنت، بسیار پایین است. همین موضوع افراد را در معرض مشکلات زیادی مانند چاقی و کم تحرکی، بروز بیماری های روانی و حتی اختلال در زندگی شخصی و حرفه ای، قرار می‌دهد. افراد بهتر است نشانه های این وابستگی ها را شناسایی کرده و برای درمان اقدام کنند.

نشانه های اعتیاد رفتاری

هنگامی‌که از اعتیاد رفتاری صحبت می‌کنیم باید بتوانیم بین رفتار نرمال، رفتار مشکل‌آفرین و آنچه به آن اعتیاد رفتاری گفته می‌شود تمایز قائل شویم. رفتارهای مشکل‌آفرین اگرچه عادت‌های مخربی هستند که آسیب‌هایی را به زندگی فرد و حتی اطرافیان او وارد می‌کنند بااین‌حال شدت آن‌ها هنوز به‌اندازه اعتیاد رفتاری نرسیده است و رفتارهای سالم نیز هیچ‌یک از نشانه‌های رفتار مشکل‌آفرین و اعتیاد رفتاری را نشان نمی‌دهند.

به همین خاطر ما در این قسمت راجع به نشانه‌های اعتیادرفتاری صحبت خواهیم کرد. درصورتی‌که این نشانه‌ها را در خود یا هر فرد دیگری می‌بینید بهتر است هرچه سریع‌تر و پیش از جدی‌تر شدن بیماری برای درمان به یک متخصص روانشناسی مراجعه کنید.

  • فرد به‌صورت ناگهانی میل شدیدی برای انجام رفتار خاصی پیدا خواهد کرد و توانایی مقابله در برابر آن را نخواهد داشت. پس از انجام رفتار نیز ممکن است وی احساس ناراحتی و عذاب وجدان از تسلیم شدن در برابر تکانه را تجربه کند.
  • فرد زمان زیادی از روز را صرف انجام رفتاری خاص یا فکر کردن به آن، برنامه‌ریزی برای انجام و یا رها شدن از آثار منفی انجام آن کرده و به همین خاطر میزان بهره‌وری وی در سایر زمینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
  • فرد برای داشتن احساس معمول یا به‌عنوان راهی برای کنار آمدن با هیجانات و مسائل مختلف به این رفتار وابسته است
  • علی‌رغم مشکلات جسمی، روحی یا حتی آسیب‌های اجتماعی پیش‌آمده از این رفتار، فرد آن را ادامه خواهد داد.
  • فرد علی‌رغم تمایلی که به ترک این رفتار دارد توانایی متوقف کردن آن را نخواهد داشت
  • تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت و انکار مشکلاتی که پیش‌آمده است.

چرا باید به اعتیادهای رفتاری توجه کرد؟

با توجه به اینکه اعتیادهای رفتاری به‌صورت استفاده از مواد مخدر نیستند بسیاری از افراد آن‌ها را به‌عنوان اعتیاد حساب نمی‌کنند. علاوه بر این برخی از انواع اعتیاد رفتاری ویژگی‌های مثبتی مثل کار یا ورزش را در برمی‌گیرد و به همین خاطر شاید کمتر کسی به آن‌ها به چشم بیماری نگاه کند.

بااین‌حال این رفتارها حجم زیادی از ساعات روزانه فرد را به خود اختصاص می‌دهند و به همین خاطر باعث کاهش بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها می‌شوند؛ به من همین خاطر نیاز به توجه ویژه دارند. علاوه بر این آنچه مهم می‌باشد این است که فرد این رفتارها را به میل خود و با یک هدف منطقی انجام نمی‌دهد. اعتیادهای رفتاری که به آن‌ها اختلال در کنترل تکانه نیز گفته می‌شود و به‌نوعی فرد را مجبور می‌کنند که برخی رفتارها را انجام دهد.

در کنار آنچه گفته شد می‌بایست به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برخی از انواع اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به‌قمار، خرید یا اینترنت مشکلاتی را در زندگی و سلامت فرد و حتی اطرافیان وی ایجاد خواهد کرد. اعتیاد به‌قمار می‌تواند باعث شود که فرد دارایی خود و خانواده را در این راه از دست بدهد و یا اعتیادبه اینترنت می‌تواند مشکلات بسیاری را در سلامت جسمی و به‌ویژه مغز فرد به همراه داشته باشد.

به همین خاطر می‌بایست برای بهبود شرایط اقدامات جدی صورت بگیرد. به خاطر داشته باشید که این بیماری هرگز به‌خودی‌خود بهبود پیدا نخواهد کرد و درصورت بی‌توجهی ممکن است اوضاع وخامت بیشتری پیدا کند.

چرا باید به درمان اعتیاد رفتاری توجه کرد؟

اعتیاد رفتاری درست مانند هرگونه اختلال روانی دیگر مشکلاتی را در توانایی فرد برای کار و فعالیت مناسب در محیط ایجاد خواهد کرد. همان‌طور که در نشانه‌های اعتیاد رفتاری نیز مطرح شد، فرد زمان زیادی را صرف انجام رفتار موردنظر یا فکر کردن به آن خواهد کرد و طبیعتاً توانایی او برای انجام فعالیت‌های شغلی، تحصیلی یا حتی ارتباط با اطرافیان کاهش پیدا می‌کند.

این موضوع یکی از دلایلی است که اهمیت توجه به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد. همچنین اعتیادرفتاری باعث بروز مشکلات ثانویه‌ای نظیر آسیب‌های جسمی و روحی و یا حتی مشکلات مالی و قانونی خواهد شد که پیشگیری یا جلوگیری از تکرار مجدد این مسائل یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت توجه به درمان اعتیاد رفتاری را نشان می‌دهد.

ناتوانی در کنترل میل به انجام رفتاری خاص یا احساس عذاب وجدانی که پس از انجام رفتار در فرد دچار اعتیاد رفتاری بروز پیدا می‌کند، باعث خواهد شد تا باور به توانمندی و کنترل فرد تحت تأثیر قرار گرفته و مشکلاتی نظیر کاهش اعتمادبه‌نفس و یا بروز بیماری‌های روحی همچون افسردگی را به دنبال بیاورد.

علاوه بر آنچه گفته شد باید به این موضوع نیز توجه داشت که اعتیاد رفتاری باعث بروز آسیب‌هایی در اعضای خانواده فرد خواهد شد. برای مثال کاهش ارتباط با عضوی که دچار اعتیاد رفتاری شده و یا درگیری‌های مالی و قانونی که به دنبال اعتیاد رفتاری برای فرد پیش خواهد آمد، می‌تواند سایر اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر فرد آن‌ها را نیز نیازمند مراقبت‌های درمانی قرار دهد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

درمان اعتیاد رفتاری

 

با توجه به نوع اعتیادرفتاری، شدت و همین‌طور شرایط زندگی، روش متفاوتی برای درمان اعتیاد رفتاری به کار می‌رود. ما نیز در ادامه به مهم‌ترین اقدامات درمانی که برای بهبود اعتیادرفتاری انجام می‌گیرد اشاره خواهیم کرد. برای آشنایی با راه های ترک عادت های بد کلیک کنید.

1. روان‌درمانی

اولین و مهم‌ترین قدم برای درمان اعتیاد رفتاری استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است. در طی این جلسات نوع و سابقه اختلال فرد و همین‌طور مشکلات ثانویه‌ای که به دنبال آن ایجاد شده است به‌دقت مشخص گردیده و سپس برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مربوطه صورت خواهد گرفت.

از مهم‌ترین اقدامات درمانی که در طی این جلسات صورت می‌گیرد این است که به فرد کمک خواهد شد تا محرک‌هایی که باعث افزایش میل وی به انجام رفتاری خاص می‌شوند را شناسایی کرده و سپس برای کنترل اعتیاد رفتاری و مقاومت در برابر تکانه‌ها به وی آموزش داده می‌شود.

همچنین در طی این جلسات درمانگر به دنبال ریشه‌یابی برای مشکل پیش‌آمده خواهد بود و پس از شناسایی ریشه‌های اصلی اختلال برای درمان آن‌ها تلاش خواهد کرد. علاوه بر آنچه گفته شد، احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های دیگر نظیر افسردگی، اضطراب یا حتی سوءمصرف مواد مخدر در کنار اعتیاد رفتاری وجود دارد و یکی از اهداف درمانی در چنین وضعیتی کمک به فرد برای بهبود این بیماری خواهد بود.

2. درمان اعتیاد رفتاری | دارودرمانی

چنانچه در طی جلسات روان‌درمانی، درمانگر به این نتیجه برسد که شدت اختلال بیش از آن است که فرد توانایی کنترل آن را داشته باشد، می‌تواند حداقل برای مدت کوتاهی از درمان‌های دارویی در کنار جلسات مشاوره درمان اعتیاد رفتاری کمک بگیرد. با توجه به شدت اختلال و وضعیت بیمار احتمال دارد از داروهای مختلفی برای فرد استفاده شود اما بااین‌حال هدف تمامی این داروها کاهش تکانه‌ها یا امیال ناگهانی در مغز فرد خواهد بود.

3. گروه‌درمانی

گروه‌درمانی یکی از مفیدترین روش‌ها برای درمان اعتیادرفتاری خواهد بود. در طی جلسات گروه‌درمانی فرد دچار اعتیاد رفتاری با بیمارانی آشنا خواهد شد که شرایط و البته اهدافی مشابه با او دارند. این موضوع می‌تواند بر انگیزه وی برای درمان اعتیاد رفتاری تأثیر گذاشته و همین‌طور در استفاده از تجارب سایرین به او کمک خواهد کرد. علاوه بر این فرد متوجه خواهد شد که تنها او نیست که با این مشکل درگیر است و این می‌تواند تأثیر مثبتی بر اعتمادبه‌نفس و شرایط روحی وی داشته باشد.

4. خانواده‌درمانی برای اعتیاد رفتاری

همان‌طور که گفته شد علاوه بر فردی که دچار اختلال اعتیادرفتاری شده است خانواده وی نیز مشکلات بسیاری را متحمل خواهند شد. کاهش ارتباط با فرد، درگیری با مشکلات مالی، قانونی یا حتی مشکلات مربوط به سلامت که به دنبال رفتارهای فرد ایجاد می‌شود خانواده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و به همین خاطر اعضای خانواده نیز ازجمله افرادی هستند که نیاز به توجه بالینی دارند.

در کنار نیاز اعضای خانواده به توجه بالینی، خانواده‌درمانی با این هدف صورت می‌گیرد که اطلاعات اعضای خانواده را نسبت به اختلال اعتیاد رفتاری و نحوه رفتارشان افزایش دهد. وجود اختلالات رفتاری می‌تواند باعث بروز اختلافاتی در میان اعضای خانواده باشد و آن‌ها را نسبت به یکدیگر در موضعی نامناسب قرار دهد. در طی این جلسات برای بهبود این شرایط و اصلاح الگوی رفتاری با فرد نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

سخن آخر

بین اعتیاد رفتاری با عادت های رفتاری تفاوت های زیادی است. بیشتر عادات را شما بدون هیچ کمک تخصصی می‌توانید تغییر دهید. اما اعتیادرفتاری نیاز حتمی به خدمات تخصصی دارد. ریشه های اعتیاد رفتاری در مشکلات خانوادگی و فردی است. شما برای درمان اعتیاد رفتاری نیاز به یافتن و از بین بردن علل آن دارید. برای این منظور شما می‌توانید از خدمات حضوری، آنلاین و تلفنی مجموعه ذهن نو استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اعتیادرفتاری می‌توانید برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا درمانی برای اعتیادهای رفتاری وجود دارد؟

بله؛ متخصصین روانشناسی می‌توانند راهکارهایی را برای کنترل میل به انجام مکرر یک رفتار به فرد آموزش دهند و همین‌طور با کمک به او برای حل مشکلات زیربنایی و بهبود ارتباط وی با خانواده احتمال عود مجدد بیماری را کاهش دهند.

آیا داروی خاصی برای درمان اعتیاد رفتاری وجود دارد؟

درصورتی‌که روانشناس احساس کند شدت بیماری به‌اندازه‌ای است که فرد قادر به کنترل آن نخواهد بود احتمالا از دارو درمانی هم کمک می‌گیرد. در این صورت متخصصین روان‌پزشکی با توجه به سابقه بیماری فرد و وضعیت فعلی وی از برخی داروها استفاده خواهند کرد.

بهترین درمان برای بهبود اعتیاد رفتاری کدام است؟

برنامه درمانی معمولاً با توجه به وضعیت فرد و شرایط و امکانات موجود تهیه می‌شود. بااین‌حال اولین قدم، استفاده از جلسات روان‌درمانی فردی است و در کنار آن می‌توان از گروه‌درمانی نیز استفاده کرد.

 

منبع: درمان اعتیاد رفتاری

دلایل از بین رفتن اعتمادی به همسر

۱ بازديد

اعتماد به همسر اصل هر رابطه‌ای است. زن و مرد با ازدواج، تعهدات زندگی زناشویی و مسئولیت مهمی را می‌پذیرند. ولی در بین برخی از زوجین باز هم نگرانی از وفاداری و پایبندی به زندگی وجود دارد، و این موجب عدم اعتماد کامل به شریک زندگی می‌شود. زیرا آن‌ها همیشه زنان و مردان دیگر را تهدیدی برای زندگی خود می‌دانند. شما برای اعتماد به  همسرتان و اطمینان از وفاداری او به شما و زندگی مشترک، چه کرده اید؟ آیا خودتان به شرط وفاداری آگاهید؟

فهرست مطالب

 

  • اعتماد به همسر
  • چه زمانی هایی باید اعتماد به همسر داشته باشیم؟
    • 1. احساساتش را با شما در میان می‌گذارد
    • 2. اعتماد به همسر | شما را در جریان جزئیات اتفاقات روزمره قرار می‌دهد
    • 3. به شما اجازه بیان احساسات را می‌دهد
    • 4. اعتماد به همسر | سوالات او مثل بازجویی نیست
    • 5. تلفنش را به دست شما می‌دهد
    • 6. اعتماد به همسر | در چشم‌هایتان نگاه می‌کند
  • دلایل از بین رفتن اعتمادی به همسر
  • چطور به همسرم اعتماد کنم ؟
    • 1. به خودتان اعتماد داشته باشید
    • 2. مرموزانه رفتار نکنید
    • 3. نگرانی و توجه خودتان را به او نشان دهید
    •  4. رازهایتان را به همسرتان بگویید
    • 5. نیازها و سلایق همسرتان را بشناسید
    • 6. با یکدیگر صحبت کنید
    • 7. او را بی جهت متهم نکنید
    • 8. همسرتان را کنترل نکنید
    • 9. بهانه ندهید و بهانه تراشی نکنید
    • 10. کمک از روانشناس و مشاوره ازدواج
    • سخن پایانی

اگر شما و همسرتان اتفاق نظر داشته باشید، دلیلی برای ترس از دست دادن، بدبینی، شک و دودلی در زندگی وجود ندارد. بی اعتمادی به همسر باعث فروپاشی آن زندگی می‌شود. گاهی زوجین با تمام تلاش‌ها توانایی اعتماد به یکدیگر را ندارند و تنها راه حل آن‌ها کمک از روانشناس است. روانشناس راه های اعتماد کردن را به زوجین آموزش می‌دهد و به بهبود رابطه بهتر کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره خیانت جهت ترمیم اعتماد به همسر اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتماد به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اعتماد به همسر

اعتماد به همسر باعث حفظ روابط زوجین می‌شود و  از طریق رفتارهای شخص مقابل شکل می‌گیرد. وفاداری و تعهدی که بین زوجین وجود دارد اعتماد و روابط را محکم تر می‌کند. اعتماد تا زمانی که اتفاقاتی به آن آسیب وارد نکند پا برجا خواهد ماند. در واقع می‌توان گفت که اعتماد اصل هر رابطه ای است.

برخی از زوجین با رفتارهای هیجانی که در رابطه نشان می‌دهند باعث بی اعتمادی شخص مقابل می‌شوند که دوباره اعتماد کردن برای فرد مساله ای سخت و شاید غیر ممکن خواهد شد. خیانت بزرگترین دلیل بی اعتمادی زوجین به یکدیگر است. که بنیاد خانواده را تخریب می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت به همسر کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

چه زمانی هایی باید اعتماد به همسر داشته باشیم؟

 

نشانه‌ها و علائمی در رفتار همسرتان می‌توان مشاهده کرد که به شما می‌گوید او قابل اعتماد و صادق است. البته نبود این نشانه‌ها را هم نباید دلیلی برای بی‌اعتمادی دانست. اما زن و شوهری که چنین رفتاری را در یکدیگر می‌بینند، هیچ دلیلی برای بی‌اعتمادی ندارند. دلایلی که باعث اعتماد به همسر می‌شود. عبارتند از.

1. احساساتش را با شما در میان می‌گذارد

اولین دلیل برای اعتما به همسر، آگاهی از احساساتش است. وقتی همسرتان، افکار و احساساتش را صادقانه با شما در میان می‌گذارد یعنی باید به او اعتماد کنید. وقتی می‌بینید او مقابل شما می‌نشیند و بدون سانسور و ترس از قضاوت شما، راجب احساساتش با شما حرف می‌زند، بدون ترس از امکان تمسخر یا انتقاد شما بابت احساساتش، هر چه در دلش هست را با جزئیات کامل بازگو می‌کند، یعنی او فرد قابل اعتمادی در زندگی مشترک است.

البته یادتان باشد اگر همسرتان بلافاصله هر آنچه در دلش می‌گذرد را به شما نگوید، به معنای عدم اعتماد نیست. بعضی انسان‌ها احساساتشان را با حرف زدن به تدریج مطرح می‌کنند، ولی برخی نیاز به تنهایی و زمان بیشتری دارند تا حرف دلشان را برای شما بگویند.

2. اعتماد به همسر | شما را در جریان جزئیات اتفاقات روزمره قرار می‌دهد

دومین دلیل برای اعتماد به همسر، شریکی است که چیزی برای پنهان کردن از شما ندارد، در پایان روز سراغتان می‌آید و همه آن چه در روزمرگی آن روز برایش اتفاق افتاد برایتان تعریف می‌کند. بنابراین اگر دیدید همسرتان مایل است جزئیات روزانه‌اش را به شما بگوید و در این مورد بدون هیچ تردیدی حرف می‌زند، به راحتی به او اعتماد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شک به همسر کلیک کنید.

3. به شما اجازه بیان احساسات را می‌دهد

سومین دلیل اعتماد به همسر، وقتی است که در سکوت می‌نشیند و منتظر است تا شما درباره روز بدی که گذراندید با خیال راحت حرف بزنید، یعنی این او به احساسات شما احترام قائل است، ولی یادتان باشد که قرار نیست همسر شما فقط یک شنونده باشد. زمانی که همسرتان کامل حرف‌های شما را شنید و پرسید آیا کاری هست که بتوانم برای آرام کردنت انجام دهم؛ به قابل اعتماد و احترام بودن او شک نکنید. البته سکوت او در برابر گفته‌هایتان را هم نباید دلیل بی‌توجهی او دانست.

4. اعتماد به همسر | سوالات او مثل بازجویی نیست

یکی از دلایل اعتماد به همسر، سوالاتی است که همسرتان از شما می‌پرسد که با قصد بازجویی از شما نیست. گاهی سوال‌های متعدد او از شما می‌تواند نشانه علاقه و حساسیت او به مسائلی است که در اطراف شما، راجب کار یا دوستان می‌گذرد. نباید سوالات رو در روی او درباره موضوعی را به معنای بازجویی و شک داشتن او نیست. چون اگر شک داشت، می‌توانست مخفیانه و از راه‌های دیگری راجبتان تحقیق کند. بسیار مهم است که با سوال و جوابی ساده، جلوی تصورات اشتباه و یا خیالبافی در مورد بی‌اعتمادی به همسرتان را بگیرید.

5. تلفنش را به دست شما می‌دهد

تلفن همراه یک وسیله شخصی است و شما نباید حتی به گوشی همسرتان سرکشی کنید، ولی وقتی او به هر دلیلی مواقع زنگ تلفن دستش بند باشد و از شما بخواهد تا جواب دهید به این معناست که چیزی برای پنهان کردن از شما ندارد. پس دیگر دلیلی برای نگرانی و شک به او نیست و می‌توانید اعتماد به همسر را تجربه کنید.

6. اعتماد به همسر | در چشم‌هایتان نگاه می‌کند

آخرین دلیل عتماد به همسر، صداقت است. آدم دروغگو هنگام گفت و گو نمی‌تواند به چشم‌های طرف مقابلش نگاه کند، و تا جای امکان نگاهش را از نگاه شما ‌می‌دزدد. اگر همسرتان موقع گفت و گو با شما، مستقیم به چشمهایتان نگاه می‌کند و زیاد رفتار دراماتیک از خود نشان نمی‌دهد، بدانید راستش را می‌گوید و نیازی به زیاده‌روی در رفتارهایش برای به دست آوردن دل شما نمی‌بیند.

دلایل از بین رفتن اعتمادی به همسر

 

همانطور که اعتماد به همسر بر اساس معیارهایی شکل می‌گیرد، بی اعتمادی نیز به دلایل مختلفی رخ خواهد داد. در ادامه دلایل بی اعتمادی به همسر را اشاره کرده ایم.

  • عدم صداقت
  • عدم شناخت دوستان همسر
  • خیانت
  • نا امنی
  • احساس خطر
  • مکالمه نداشتن
  • مورد خیانت های قبلی قرار گرفتن (برای آشنایی با راه های ادامه زندگی بعد از خیانت کلیک کنید)
  • دلبری همسر از افراد دیگر
  • برخورد های اجتماعی خارج از عرف
  • نا آگاهی از کارهای همسر
  • همسر مرموز و خوددار

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان بی اعتمادی کلیک کنید.

چطور به همسرم اعتماد کنم ؟

اکنون که با نشانه‌ها و دلایل اعتماد به همسر آشنا شدید. باید یاد بگیرید چطور اعتمادتان را حفظ کنید و آن را افزایش دهید. همچنین لازم است اعتماد دو جانبه ایجاد کنید. اگر همسرتان هم به شما اعتماد کند، رابطه‌تان محکمتر خواهد شد. در ادامه توصیه‌هایی برای افزایش اعتماد به همسر بیان کرده ایم.

1. به خودتان اعتماد داشته باشید

اولین گام برای جلب اعتماد به همسر این است که اول خودتان را به عنوان یک فرد محترم و قابل اعتماد بپذیرید. اینگونه می‌توانید به تجربه‌های قبلی خود هم اعتماد کنید. زیرا هر انسانی با کسب تجربه‌های مختلف، یاد می‌گیرد انسان بهتری باشد و رفتارهای صحیح انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه سالم کلیک کنید.

2. مرموزانه رفتار نکنید

دروغ، تمام تلاش‌ها برای جلب اعتماد به همسر را از بین می‌برد. برخی فکر می‌کنند دروغ‌های کوچک، آسیبی به رابطه و اعتماد طرف مقابل نمی‌زند. این تصور کاملا غلط است؛ چرا که اگر شریک زندگی شما بفهمد شما به راحتی دروغ‌های کوچک می‌گویید، با خود خواهد گفت ممکن است در موقعیت‌های دیگر دروغ‌های بزرگتری هم بگویید. نکته دیگر این است که برخلاف تصورتان، همسر شما می‌تواند راحت متوجه دروغ شما شود؛ مخصوصا اگر تناقضی در رفتار یا حرف‌هایتان ببیند.

3. نگرانی و توجه خودتان را به او نشان دهید

سومین روش افزایش اعتماد به همسر، نشان دادن توجه و نگرانی به اوست. اگر همسرتان با دیدن رفتار شما به این نتیجه برسد که شما واقعا نگران او و وقایعی که اطراف او رخ می‌دهد هستید، بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد. و برای جلب اعتماد شما هم بیشتر تلاش خواهد نمود. وقتی شما نگرانی خود را به او نشان دهید، هم موفق به جلب اعتمادش می‌شوید و هم به او حس امنیت و اطمینان می‌دهید.

 4. رازهایتان را به همسرتان بگویید

اتفاقات روزمره خود را از او پنهان نکنید، حتی اگر بی‌اهمیت به‌نظر برسد. زیرا پنهانکاری به اعتماد موجود بین شما و همسرتان صدمه می‌زند. طبیعی است که شرایط و فشارهای کاری مختلفی که هر روز تجربه می‌کنید، ذهن شما را درگیر می‌کند و تمرکزتان را به هم می‌زند.

در این شرایط، همسر شما متوجه تغییر رفتارتان است، و منتظر می‌ماند تا هر مشکلی چیش آمده را با او در میان بگذارید. اگر مسائل را عادی جلوه دهید و موضوع را پنهان کنید. زمینه شک و بی‌اعتمادی را فراهم خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با همسر کلیک کنید.

5. نیازها و سلایق همسرتان را بشناسید

با آگاهی از سلایق و نیازهای همسرتان بهتر می‌توانید در مورد انجام کارهایی که خوشایند اوست تصمیم بگیرید. البته نباید بخاطر جلب اعتماد به همسر، از نیازهای خودتا چشم‌پوشی کنید. و خودتان را فدا کنید. همیشه بین نیازهای بین خود و او تعادل مناسبی برقرار کنید. اگر همه خواسته‌های طرف مقابل را اجرا کنید، فکر خواهد کرد هر کاری دوست دارد می‌تواند انجام دهد و مورد حمایت شماست. چنین سوتفاهمی نه تنها کمکی به افزایش اعتماد نمی‌کند، بلکه رابطه شما را با چالش‌های دیگری مواجه خواهد کرد.

6. با یکدیگر صحبت کنید

مهمترین راهکار افزایش اعتماد به همسر، صحبت با یکدیگر است. اگر با هم راجب موضوعات مختلف صحبت کنید، به ویژه در اوایل آشنایی یا ازدواج، همدیگر را بهتر خواهید شناخت. هر چقدر شناختتان عمیق‌تر شود، احساس صمیمیت و اعتماد هم بیشتر می‌شود. زنان و مردان، شرایط روحی و تربیتی مختلفی دارند، در نتیجه معیارهای ذهنی آنها برای اعتماد نیز متفاوت است. شما در بین صحبت‌هایتان به شناساندن خود به دیگری کمک می‌کنید و موجب احساس نزدیکی طرف به خود می شوید. احساس نزدیکی نیز موجب اعتماد بیشتر، و ترغیب به ادامه رابطه خواهد شد.

برای آشنایی با راه های درمان خیانت کلیک کنید.

7. او را بی جهت متهم نکنید

شک روح و روان آدم را می‌خورد. با متهم کردن و بحث در این باره نه تنها او بلکه خودتان را هم آزار می‌دهید. اگر از چیزی مطمئن نیستید به زبان نیاورید. در عوض برای از بین بردن این شبهه ها از همسرتان بخواهید شفاف سازی داشته باشند.

8. همسرتان را کنترل نکنید

هیچ کس دوست ندارد توسط کس دیگری کنترل شود. شاید در اوایل رابطه این کنترل ها جذاب و نشانه عشق تلقی شوند. اما در ادامه رابطه باعث ایجاد حس خفگی می شوند. اگر حس می کنید بدون کنترل شما همسرتان دست از پا خطا میکند بهتر است در این باره از مشاوره های خانواده و ازدواج کمک بگیرید.

9. بهانه ندهید و بهانه تراشی نکنید

متاسفانه برخی خانم ها و آقایان خودشان باعث بی اعتمادی به همسر می شوند. خودآگاه یا ناخودآگاه کاری می کنند که همسرشان حس اعتماد از آن ها نگیرد. با این سبک رفتاری سعی می کنند توجه طرف مقابل را به خود معطوف کنند.

10. کمک از روانشناس و مشاوره ازدواج

برای افزایش اعتماد به همسر و بهبود روابط نیاز به کمکاز روانشناس است. زوج هایی که قبل از ازدواج و در طول روند زندگی از روانشناس کمک می‌گیرند، در زندگی موفق تر خواهند شد. مشاوران به زوجین آگاهی اصولی می‌دهند تابه تدریج در مقابل مشکلات آگاهانه تر عمل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

همه افراد در رابطه‌هایشان با پستی و بلندی‌های گوناگونی مواجه می‌شوند. هر شخصی باید قبل از شروع رابطه و به ویژه ازدواج، ابتدا درک و شناخت کاملی از خود و نیازهایش داشته باشد. اگر شما خودتان را نشناسید، نمی‌توانید بفهمید از زندگی چه می‌خواهید، و چه نقاط امنی در ذهنتان وجود دارد. بدین ترتیب، با ورود به زندگی مشترک دچار سردرگمی خواهید شد و در اعتماد به همسر و همچنین جلب اعتماد او به مشکل برمی‌خورید.

مشاوره با روانشناسان متخصص قبل از ازدواج و در حین ازدواج می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد. سعی کنید تصویرهای مخرب و بدبینی‌های بیجا در ذهن خود نپرورانید تا با اعتماد به همسرتان، از زندگی در کنار او لذت ببرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتماد به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع: اعتماد به همسر

ترس از سوسک یا باگوفوبیا چیست

۱ بازديد

ترس از سوسک یا باگوفوبیا bugophobia، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع سوسک گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین سوسک هراسی یکی از انواع فوبیا خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترسشان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان سوسک هراسی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

فهرست مطالب

 

  • ترس از سوسک
  • علت ایجاد ترس از سوسک
    • تجربیات منفی
    • رفتارهای آموخته شده
    • عوامل فردی
  • علائم و نشانه های ترس از سوسک
    • علائم روانی
    • علائم جسمانی
  • ترس از سوسک در کودکان
  • روش‌های درمان ترس از سوسک
    • 1. درمان شناختی رفتاری
    • 2. مواجهه درمانی
    • 3. غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از سوسک
    • 4. حساسیت زدایی منظم
    • 5. واقعیت مجازی
    • 6. دارو درمانی
  • نظر مشاوران درباره ترس از سوسک

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سوسک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن هیا ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

ترس از سوسک

شدت ترس از سوسک ممکن است بسیار زیاد باشد و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از سوسک، ترسی عمیق و غیرمنطقی از سوسک یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حشره است، دارند.

با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر سوسک یا شنیدن کلمه سوسک نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با سوسک‌ها اجتناب ورزد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

علت ایجاد ترس از سوسک

 

 

فوبیای مربوط به حشرات، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی سوسک نقش دارند.

تجربیات منفی

فوبیای سوسک ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، احساس انزجار ناشی از حرکت سوسک بر روی دست یا پاها می‌تواند منجر به ترس از سوسک‌ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد ممکن است بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند این ترس را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از سوسک‌ها یا شنیدن اخباری مثل هجوم سوسک‌ها به شهر به دلیل گرمای بیش از حد به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از سوسک‌ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه انواع اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

 

علائم و نشانه های ترس از سوسک

 

علائم فوبیای سوسک می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از سوسک یا فوبیای سوسک است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن سوسک‌ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا سوسک وجود داشته باشد

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع

 

ترس از سوسک در کودکان

 

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از سوسک که در بالا گفته شد، می‌تواند در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده شود.

 

روش‌های درمان ترس از سوسک

باگوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از سوسک برای‌تان دردسرساز شده و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید.

در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

1. درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از زنبور به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای زنبور مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

2. مواجهه درمانی

همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

3. غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از سوسک

در این روش، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی سوسک، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

4. حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش به فرد آموزش داده می‌شود که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

5. واقعیت مجازی

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته، وی احساس می‌کند واقعا در میان سوسک‌ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

6. دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

برای شناخت بیشتر در زمینه داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

نظر مشاوران درباره ترس از سوسک

ترس از سوسک با توجه به علل ایجاد کننده و شدت آن با روش های مختلفی درمان می شود. متاسفانه بسیاری از مراجعان پس از تشدید بیماری به دنبال درمان می‌گردند. بیمارهایی مثل فوبیا و ترس از سوسک زمینه‌ای برای ابتلا به سایر انواع اختلالات‌اضطرابی هستند. پس عدم توجه به درمان به مرور شرایط روانی و جسمی شما را بدتر خواهد کرد. پیش از آن که عملکرد کاری و اجتماعی شما دستخوش تغییراتی شود، توصیه می کنیم برای درمان مراجعه کنید. در موراد خفیف و متوسط جلسات درمان 5 الی 10 جلسه خواهد بود. اما در موارد شدید، بنا به تشخیص متخصص باید در جلسات درمان حضور پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سوسک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن هیا ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: ترس از سوسک یا باگوفوبیا

مشاوره تلفنی در اراک

۱ بازديد

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اراک اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اراک نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

فهرست مطالب

 

  • مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی
    • 1. راحت بودن
    • 2. مشاوره تلفنی اراک | هزینه کمتری دارد
    • 3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی
    • 4. مشاوره تلفنی اراک | عدم محدودیت زمان
    • 5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس
  • روش دریافت مشاوره تلفنی
  • زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اراک
    • 1. مشاوره خانواده
    • 2. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تحصیلی
    • 3. مشاوره روان شناختی
    • 4. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تلفنی طلاق
    • 5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اراک می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اراک اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اراک | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اراک | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اراک، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اراک، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اراک، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اراک، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اراک

مرکز مشاوره تلفنی اراک، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اراک، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اراک در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اراک و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اراک علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اراک می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اراک نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع: مشاوره تلفنی اراک

برای جبران خیانت چه کار کنم؟

۱ بازديد

چرا برخی افراد بدنبال جبران خیانت هستند؟ هر شخصی ممکن است مرتکب اشتباهاتی در زندگی خود شود. این اشتباهات می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند. در این میان بزرگترین اشتباهی که می‌تواند از انسان سر بزند، خیانت به همسر و شریک زندگی‌اش است. خیانت مانند یک آفت خاموش است که کم کم موجب تضعیف روابط می‌شود و زوجین را منزوی، ناامید و بی‌اعتماد می‌کند.

فهرست مطالب

 

  • جبران خیانت با توجه به اثرات خیانت بر سلامت روان زوجین
  • جبران با توجه به تاثیر خیانت بر عزت نفس
  • برای جبران خیانت چه کار کنم؟ | به شوهرم خیانت کردم، عذاب وجدان دارم!
    • 1- ادامه خیانت را متوقف کنید
    • 2- برای جبران خیانت | دروغ نگویید
    • 3- مسئولیت‌پذیر باشید
    • 4- برای جبران خیانت | تصمیم بگیرید
    • 5- صادق باشید
    • 6- به قول‌هایتان وفادار بمانید
    • 7- به همسرتان فرصت بدهید
    • 8- جبران خیانت | برای همسرتان وقت بگذارید
    • 9- به مشاور مراجعه کنید
    • 10- جبران خیانت | بخواهید که ببخشید
  • به رابطه ادامه دهیم و یا آن را تمام کنیم؟
  • چرا خیانت را انتخاب کردید؟
    • کلام آخر

اگر شما هم یکی از این افراد هستید و ناخواسته مرتکب چنین اشتباهی شدید و اکنون پشیمانید. باید بگوییم که همیشه راهی برای بازگشت هست و لازم نیست زندگی زناشویی تان را تمام شده بدانید. اگر شما واقعاً از خیانت خود پشیمانید و به دنبال راهکارهایی برای جبران خیانت به همسر خود هستید، تا پایان این مقاله با ما همرا شوید تا بتوانید با ریشه‌یابی خیانت خود راهکاری برای جبران خیانت بیابید و رابطه‌تان را بهبود بخشید. برای دریافت خدمات مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جبران خیانت می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خیانت از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

جبران خیانت با توجه به اثرات خیانت بر سلامت روان زوجین

انواع خیانت و برقراری روابط خارج از زندگی زناشویی، دردهای عاطفی شدیدی را موجب می‌شوند و بر تفکرات ما اثر منفی می‌گذارد. فردی که مورد خیانت قرار می‌گیرد، لبریز از عصبانیت و ناراحتی می‌شود و در نهایت اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست می‌دهد. فرد احساس تعلق  و تعهدش را از دست می‌دهد و با تجربه خیانت، هرگونه سرمایه‌گذاری عاطفی‌اش را با پرسش جدی مواجه می‌سازد.

در جلسات مشاوره خیانت که در تهران انجام شد، روانشناسان به این نتیجه رسیدند که اکثر خیانت‌هایی که زوجین تجربه کردند به طور نسبی به گذشت زمان موکول شده است تا بتوانند در طول زمان کم کم زمینه‌ای برای بازگشت به زندگی بعد از خیانت پیدا کنند. از آنجا که زخم خیانت درمان اصولی نمی‌شود، با عدم تلاش برای جبران، می‌تواند پیچیدگی‌های روانی بیشتری در زوجین ایجاد کند و بر خوشبختی و رضایت زناشویی آنان تاثیر جدی بگذارد.

برای آشنایی با علل شروع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

جبران با توجه به تاثیر خیانت بر عزت نفس

خیانت به طرف مقابلتان احساس طردشدگی می‌دهد. این تجربه برای عزت نفس بسیار آسیب‌زننده است. در حقیقت، یادآوری یک خیانت در گذشته نیز کافی است تا احساس خودباوری دچار افت شود. متأسفانه آسیب عزت نفس فقط به همین جا ختم نمی‌شود و اغلب تجربه‌های خیانت با سرزنش خود پیچیده‌تر می‌شود.

البته این واکنش‌ها بعد از تجربه خیانت طبیعی است و به راحتی موجب می‌شود زخم‌ها و خراش‌های روانی ناشی از خیانت بر سلامت روان تأثیر تضعیف‌کننده بگذارد. در این بین مسئله مهم برای بازگشت به زندگی سالم بعد از خیانت، تصمیم به درمان به موقع و زودهنگام است.

برای جبران خیانت چه کار کنم؟ | به شوهرم خیانت کردم، عذاب وجدان دارم!

 

وقتی خیانت کردید، اگر واقعیت خیانت را پردازش نکنید و به یک نگرش درست برای تغییر نرسید، اعتماد همسرتان به شما از بین می‌رود. او وقتی یک بار خیانت دید دیگر نمی‌تواند به هیچکس اعتماد کند و به این ترتیب وارد یک چرخه معیوب ذهنی می‌شود. ولی خیانت با تمام این معایب و از هر نوعی که باشد، می‌تواند حکمت و درس‌های ارزشمندی هم به شما دهد. اگر از خیانت پشیمان هستید، می‌توانید با انجام راهکارهایی روح خود را از گذشته تلخ پاک نمایید.

شما باید انتخاب کنید که با عمل به چه روشی می‌توانید موجبات رشد شخصیتی خود را فراهم کنید و خیانت را جبران نمایید. در حقیقیت این به خود شما بستگی دارد که برای همیشه در یک اتفاق و لحظه بد گیر کنید و بمانید یا با اقدام مناسب، آن را پشت سر بگذارید. برای بازیابی اعتماد بعد از خیانت می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

1- ادامه خیانت را متوقف کنید

وقتی شما با برقراری رابطه با نفر سوم خیانتی را شروع کردید و فکر می‌کنید هر موقع خواستید می‌توانید به این رابطه پایان ‌دهید، سخت در اشتباهید. باید بدانید که در عمل متوقف کردن خیانت بسیار دشوار خواهد بود، ولی شما باید از عهده این کار بربیایید. اگر قصد جبران دارید، به هیچ عنوان نباید دیگر سراغ آن فرد سوم را بگیرید و از هیچ راهی نباید با او تماس برقرار کنید.

2- برای جبران خیانت | دروغ نگویید

برای توجیه خیانت بهانه نیاورید و سعی در توجیه رابطه نامشروع خود نداشته باشید. زیرا هیچ توجیهی برای خیانت قابل قبول نیست و بایدبپذیرید آن عمل شما از اول اشتباه بود.

3- مسئولیت‌پذیر باشید

بابت خیانت خود، همسرتان را مقصر ندانید و او را سرزنش نکنید. اگر مشکلی با او داشتید و آن را دلیل خیانت خود می‌دانید، باز هم خود شما مقصرید. زیرا شما حق انتخاب داشتید و اگر مشکلتان با همسرتان حل نشد، می‌توانستید ابتدا از او جدا شوید و بعد به فکر رابطه جدید با شخص دیگر باشید. اما به جای این کار به اراده خود تصمیم به خیانت گرفتید. مسئولیت این گناه و اشتباه کاملاً به عهده خود شماست و باید بابت آن از همسرتان عذرخواهی کنید.

4- برای جبران خیانت | تصمیم بگیرید

بعد از خیانت و پشیمانی باید با همسرتان صحبت کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید زندگی مشترکتان را حفظ کنید؟ تصمیم همسرتان را جویا شوید؟ اگر نظر هر دو این بود که زندگی‌تان را نجات دهید، رابطه‌تان به شکست محکوم نیست، زیرا هر دو هدف مشترکی در مورد رابطه دارید.

5- صادق باشید

اگر قصد حفظ زندگی‌تان را دارید، باید با خود و همسرتان صادق باشید. با دروغ‌های پی در پی روی خیانتتان سرپوش نگذارید، اگر واقا می‌خواهید زندگی‌تان را نجات دهید، شفافیت، صداقت و راستگویی را پیش بگیرید.

برای آشنایی با راه های بخشش خیانت کلیک کنید.

6- به قول‌هایتان وفادار بمانید

اگر به همسرتان قول دادید که در ساعت معینی به خانه می‌آیید، حتما به قولتان عمل کنید. اگر قول دادید که کاری برایش انجام دهید، آن حرفتان را عملی کنید. باید سعی کنید قابل اطمینان باشید و هیچ موقع بی‌دلیل زیر قولتان نزنید. اگر خودتان قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را جلب کنید.

7- به همسرتان فرصت بدهید

شخصی که خیانت می‌بیند ممکن است احساساتش در حد انفجار باشد زیرا از لحاظ عاطفی به شدت ضربه می‌خورد. شما برای جبران خیانت باید مدتی به او فرصت دهید، می‌توانید یک مدت از هم فاصله بگیرید. البته منظور این نیست که مدت طولانی از هم دور باشید. فقط کافی است قبل از صحبت راجب بخشش و جلب اعتماد دوباره همسرتان، مدتی فرصت دهید تا اوضاع آرام شود و همسرتان منطقی‌تر فکر کند.

8- جبران خیانت | برای همسرتان وقت بگذارید

در کنار این که به همسرتان اجازه می‌دهید مدتی تنها باشد، برای او وقت هم بگذارید. گاهی با او برای شام یا تفریح بیرون بروید. اینگونه همسرتان آمادگی بیشتری برای اعتماد و بخشش خواهد داشت. بعد از آن دوباره نزد هم برگردید. ولی باید صبور باشید، نباید انتظار داشت که همسرتان بلافاصله شما را ببخشد.

برای آشنایی با بهتری راه های جبران اشتباه غیر قابل جبران کلیک کنید.

9- به مشاور مراجعه کنید

اگر همسرتان برای جبران خیانت شما می‌خواهد که نزد مشاور ازدواج بروید، با او همراه شوید. اگر از این کار امتناع کنید، همسرتان، شما را برای نجات زندگی‌تان جدی نخواهد دید. باید صادقانه در کنار او مشکلاتی که در زندگی شخصی و مشترکتان به وجود آمده را ریشه‌یابی کنید و درباره آن‌ها حرف بزنید. مشاوره روش مناسبی برای مدیریت ناراحتی‌های ناشی از خیانت است. او کمک می‌کند تا راهی برای ایجاد دوباره ارتباطی سالم و موثر با هم بیابید. برای آشنایی با انواع روش های درمان خیانت کلیک کنید.

10- جبران خیانت | بخواهید که ببخشید

در جریان خیانت، علاوه بر همسرتان، خودتان نیز باید خود را ببخشید، البته نه این که ناجوانمردانه با فراموشی اشتباهی که مرتکب شدید، خود را از مخمصه نجات دهید. در حقیقت شما باید برای رهایی از احساس گناه و انرژی منفی درونی‌تان، خود را ببخشید تا با قوت و امید بیشتری به زندگی مشترکان برسید.

به رابطه ادامه دهیم و یا آن را تمام کنیم؟

 

تصمیم گیری در این مورد برای جبران خیانت و یا اتمام رابطه به عهده خودتان است. در واقع باید با توجه به شرایط رابطه خود در این مورد تصمیم نهایی را بگیرید. در برخی موارد تلاش طرف مقابل خود را برای جبران دیده و احساس می‌کنید که واقعا پشیمان است. اما گاهی فرد نه تنها تلاشی برای جبران نمی‌کند؛ بلکه به رفتارهای خود ادامه داده و احساسات شما را نیز در نظر نمی‌گیرد. در چنین شرایطی حتما باید به این رابطه خاتمه داد. در واقع خیانت فرصت خوبی را فراهم کرده است تا شما طرف مقابل تان را بشناسید.

چرا خیانت را انتخاب کردید؟

اگر شما فردی هستید که خیانت کردید؛ احتمالا از این بابت به خود حق داده و تلاش می‌کنید تا رفتار خود را توجیه کنید. شاید در مواردی حق با شما بوده و از شرایط رابطه راضی نبودید. اما این دلیل خوبی برای خیانت نیست و می‌توانستید با روش های دیگر با این موضوع برخورد کنید. برخی از دلایلی که احتمالا شما را تا این مرحله کشانده است؛ شامل موارد زیر هستند.

????احتمالا در رابطه شاد نبودید

????به دنبال انتقام جویی بودید

????به دلیل مسائل جنسی

????ویژگی های شخصیتی

کلام آخر

ممکن‌است شما و همسرتان، مدتها از ازدواج خود ناراضی هستید و حتی در شرایط طلاق عاطفی هستید. در این مواقع اگر به دنبال راهی برای حل مشکل خود هستید و به فکر خیانت افتادید، باید بدانید خیانت نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه وضعیت را بدتر خواهد کرد. اگر بعد از خیانت خواهان برگشت و نجات رابطه هستید، باید بگوییم جبران خیانت و التیام دوباره رابطه، تلاشی شجاعانه می‌طلبد. همچنین احتمال دارد حتی بعد از انجام راهکارهای جبران خیانت، همیشه رابطه‌تان پایدار نماند و یا همسرتان به زمان بیشتری برای بخشش نیاز خواهد داشت. یادتان باشد شما کار نادرست انجام دادید و با پذیرش تمام مسئولیت‌ها باید برای جبران ثابت‌قدم باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جبران خیانت می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خیانت از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع: جبران خیانت

ترس از مجرد ماندن

۱ بازديد

ترس از مجرد ماندن مسئله ای است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. این روزها  شاهدیم که به خاطر پیچیده تر شده ساختار های اجتماعی و اقتصادی مسئله ازدواج با مشکل جدی رو به رو شده تا جایی که آمار ها می گویند 13 میلیون جوان ایرانی مجرد از سن ازدواج گذشته اند. این یعنی چیزی بیشتر از یک هشتم جمعیت ایران مجردند. مجرد بودن می تواند یک انتخاب شخصی باشد یا یک اجبار ناخواسته ، به هر صورت زندگی مجردی نیز یک نوع سبک زندگی  است .

فهرست مطالب

 

  • چرا پسر ها و دختر ها مجرد می مانند؟
  • نکات منفی مجرد ماندن
  • نکات مثبت مجرد ماندن
  • آیا مجرد ماندن ترسناک است ؟
    • ریشه ترستان را پیدا کنید. چرا از مجرد ماندن می ترسید ؟
  • شیوع مجرد ماندن در میان جوانان
  • روش هایی برای از بین بردن عوامل مجرد ماندن
    • سخن آخر

این نوع سبک زندگی را نمی توان تماما غلط دانست چرا که مثل هر سبک دیگری مزایا و معایب خودش را دارد. شاید شما هم در ذهن خود چنین سوالاتی داشته باشید : آیا می شود تا آخر عمر مجرد ماند؟ یک ازدواج نه چندان خوب بهتر است یا مجرد ماندن؟ مجرد ماندن در یک دوره زمانی طولانی چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند ؟ و … با مطالعه کامل این مقاله می توانید به سوالات ذهنی خود درباره مجرد ماندن پاسخ بدهید و درباره زندگی مجردی یا متاهلی خود تصمیم بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مجرد ماندن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

چرا پسر ها و دختر ها مجرد می مانند؟

 

دلایل مختلفی ممکن است که باعث شود یک فرد مجرد بماند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با فوایدو معایب زندگی مجردی کلیک کنید.

مشاهده روابط زناشویی ناموفق و شکست خورده: زمانی که افراد شاهد تجربیات تلخ دیگران در ازدواج هستند؛ دیگر تمایلی تشکیل خانواده نداشته و تصور می‌کنند که به تنهایی زندگی بهتری خواهند داشت.

داشتن افکار و باور های غلط درباره ازدواج: تصور افراد در مورد ازدواج نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. باید بدانید که زندگی مشترک ترکیبی از چالش ها و خوشی هاست.

داشتن مشکلات روحی مثل کمبود اعتماد به نفس ، افسردگی و اضطراب: طبیعتا با وجود ابتلا به مشکلات روانی، آستانه تحمل افراد پایین تر بوده و زندگی مجردی را ترجیح می‌دهند.

وسواس در انتخاب همسر: برخی از افراد به این دلیل به زندگی مجردی خود ادامه می‌دهند؛ که هیچ فردی را مناسب خود ندانسته و در انتخاب شریک زندگی دچار وسواس می‌شوند.

ایده آل طلبی: کمالگرایی موضوعی است که باعث مجرد ماندن بسیاری از جوانان می‌شود.

ترس از تغییر: ازدواج تغییر بزرگی در روند زندگی است؛ بسیاری از افراد هنوز آمادگی لازم برای تجربه کردن آن را ندارند.

انزوا و حضور نداشتن در جمع: زمانی که افراد به تنهایی خود عادت می‌کنند؛ دیگر تمایلی به ازدواج کردن نخواهند داشت.

عدم خودشناسی: ازدواج، نیاز به خودشناسی دارد. در واقع زمانی که افراد به شکل درستی خود را بشناسند؛ می‌توانند شریک بهتری را برای خود انتخاب کرده و یا برای مجرد ماندن و یا ازدواج کردن تصمیم گیری کنند.

وابستگی زیاد به خانواده: یکی دیگر از دلایل مجرد ماندن در جوانان امروزی، وابستگی زیاد آنها از هر لحاظی به خانواده است.

نداشتن مهارت های ارتباطی صحیح: این عامل نیز تاثیر زیادی در مجرد ماندن افراد دارد که برای یادگیری آنها می‌توانند از خانواده های خود، مشاور، دوست و… کمک بگیرند.

ضربه خوردن از روابط بین فردی: زمانی که افراد در روابط عاطفی خود به طور مکرر دچار شکست می‌شوند نیز دیگر میل خود به ازدواج کردن از دست می‌دهند.

ترس از دست دادن آزادی: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با ازدواج کردن آزادی عمل خود را به طور کامل دست می‌دهند و دیگر برای هیچ کاری از خود اراده ندارند. از این رو میل به مجرد ماندن دارند.

عدم توان ارتباط با جنس مخالف: برای غلبه بر مجرد ماندن ، در ابتدا باید بتوانید با جنس مخالف ارتباط درستی بگیرید.

ترس از رابطه جنسی یا بی میلی جنسی: برخی از افراد این عامل را دست کم گرفته و یا اصلا در مورد آن اطلاعی ندارند. در صورتی که ترس از برقراری رابطه جنسی مانع از ازدواج بسیاری از جوانان در فرهنگ های بسته می‌شود.

مشکلات اقتصادی و خانوادگی: بعضی از جوانان، مایل به ازدواج هستند؛ اما از نظر مالی و خانوادگی شرایط آن را ندارند. از این رو مجرد ماندن را انتخاب می‌کنند.

عدم سلامتی جسمی یا روحی روانی: برای ازدواج، افراد باید هم از لحاظ جسمانی و هم روانی سالم باشند. گاهی فقدان این ویژگی در خود یا دیگری منجر به مجرد ماندن می‌گردد.

نکات منفی مجرد ماندن

مجرد ماندن برای مدت زمان طولانی، مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. روابط عاطفی بخش مهمی از زندگی ما هستند؛ که اگر نسبت به آن بی توجه بوده و یا آن را سرکوب کنیم؛ دچار مشکل خواهیم شد. کاهش توانایی در تمرکز و ابتلا به افسردگی، افزایش احتمال بروز انحرافات جنسی، ایجاد احساس سربار شدن، ابتلا به وسواس در انتخاب و… همگی از این پیامدها هستند. شاید فردی به ظاهر ابراز کند که از مجرد بودن خود احساس خوبی دارد. اما در واقع در حال تجربه کردن چنین مسائلی است.

حتما مقاله اگر ازدواج نکنیم چه بخوانید.

نکات مثبت مجرد ماندن

در برخی موارد مجرد ماندن ، مزایایی نیز دارد. البته این در مورد زنان و مردان متفاوت بوده و به طور کلی شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است. حتی برخی از افراد، بهتر است که منجر بمانند و اصلا ازدواج گزینه خوبی برای آنان محسوب نمی‌شود. مجرد ماندن و استفاده کردن از تنهایی خود به شکل درست، می‌تواند منجر به رشد و پیشرفت افراد شده و فشار روانی و مسئولیت کمتری به آنها وارد کند. برای مثال طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است؛ مشخص گردید که زنان مجرد، خوشحال تر بوده و رضایت از زندگی در آنان بالاتر است.

آیا مجرد ماندن ترسناک است ؟

مجرد ماندن اصلا ترسناک نیست ، حتی گاهی اوقات از ازدواج هم بهتر است اما برخی افراد به دلایل مختلف از مجرد بودن و مجرد ماندن می ترسند و حاضرند هرکاری انجام دهند تا از تجرد رهایی یابند . توصیه های زیر مربوط به افرادی است که کابوسشان مجرد ماندن تا آخر عمر می باشد  : آگاه باشید که ازدواج هدف زندگی نیست و اصلا امری ضروری هم نیست ، ازدواج کردن مثل رفتن به دانشگاه صرفا یک انتخاب است و این طور نیست که هرکس ازدواج نکرد یعنی شکست خورده و هرگز خوشبخت نخواهد شد.

این را بدانید که حرف های دیگران هیچ تاثیری روی زندگی شما ندارند و چه مجرد بمانید و چه ازدواج کنید دیگران پشت سر شما حرف خواهند زد. شما باید سبک مربوط به زندگی خودتان را پیدا کنید و از متفاوت بودن نترسید . شاید نتوانید بچه دار شوید یا بخشی از یک زندگی مشترک را بر عهده بگیرید اما قطعا می توانید علاقه های خود را دنبال کنید و طوری که دوست دارید زندگی کنید.

 

ریشه ترستان را پیدا کنید. چرا از مجرد ماندن می ترسید ؟

آیا ترس شما به خاطر طرد شدن از طرف دیگران است ؟ آیا از تنهایی می ترسید ؟ به خاطر آبرویتان و حرف های دیگران ترسیده اید؟ از بی پولی و به تنهایی به دوش کشیدن مسئولیت مالی زندگی ترس دارید ؟ آیا از این که مزاحم و سربار خانواده باشید می ترسید؟ از این که دیگر هرگز نتوانید ازدواج کنید ترس دارید ؟ اگر شما بتوانید ریشه ترس هایتان را پیدا کنید راحت تر می توانید با آن ها کنار بیایید و اگر عمیق تر به ترس های خود نگاه کنید می فهمید شما از چیزی که پیش نیامده و شاید هرگز هم پیش نیاید دچار ترس و اضطراب شده اید ، باید باور کنید تا حد زیادی ترس های شما واقعی و منطقی نیستند به همین دلیل فشار کاذبی را به شما وارد می کنند.

شیوع مجرد ماندن در میان جوانان

اما به راستی چرا مجرد ماندن تبدیل به امری عادی در جوامع شده است؟ آمارهایی در این زمینه وجود دارد که مشخص می‌کند این موضوع در همه جهان رایج بوده و محدود به کشور ما نیست. برای مثال آمارها در سال 2015 در بریتانیا حاکی از آنند که 34.5 درصد از جمعیت مجرد بوده و هیچگاه با فردی زندگی نکرده اند. و یا در ایالات متحده آمریکا در بازه زمانی 18 تا 29 سال، آمار مجردین 64 درصد است. این آمارها معمولا در مورد مردان بیشتر بوده و از طرفی مجرد ماندن آنها تا پایان عمر کمی عادی تر است.

برای تشویق‌جوانان حتما مقاله دلایل ازدواج بخوانید.

روش هایی برای از بین بردن عوامل مجرد ماندن

 

برای غلبه بر مجرد ماندن ، در ابتدا باید خود را از لحاظ روانی آماده کنید. برای اینکار شما نیاز به کمک داشته و می‌توانید از راهکارهای زیر نیز استفاده نمایید.

⭕صداهای درون تان را به چالش بکشید: دلایلی که باعث مجرد ماندن شما شده اند را به چالش بکشید.

⭕بیشتر از خود مراقبت کنید: به سلامت روانی خود بیشتر اهمیت داده و خودمراقبتی کنید.

⭕فاجعه سازی نکنید: اگر به هر دلیلی مجرد هستید؛ این موضوع را بیش از اندازه برای خودتان بزرگ نکنید.

⭕شناسایی افکار مخرب در مورد ازدواج: افکاری که مانع از ازدواج می‌شوند را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرید.

⭕به چهارچوب های ذهنی خود دامن نزنید: گاهی این قوانین سختگیرانه خودتان است که مانع از ازدواج تان می‌شود. بهتر است آنها را اصلاح کنید.

پیشنهاد میشود که حتما مقاله انگیزه های ازدواج بخوانید.

سخن آخر

هرگز از روی ترس تن به ازدواج ندهید چون گرفتن هر تصمیمی به خاطر ترس باعث پشیمانی می شود. قطعا مجرد ماندن حتی تا آخر عمر بهتر از این است که تن به ازدواجی ناخواسته و غلط بدهید یا از هر طریقی بخواهید کمبودهای عاطفی خود را جبران کنید. اگر گره های ذهنی شما درباره مجرد ماندن بسیار زیادند و به تنهایی نمی توانید از پس باز کردنآن ها بربیایید بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مجرد ماندن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تجرد قطعی چیست؟

مجرد ماندن و عدم ازدواج تا سن 50 سالگی و بیشتر تجرد قطعی نامیده می شود.

آیا از نظر دین اسلام مجرد ماندن تا آخر عمر گناه محسوب می شود؟

خیر ازدواج امری واجب نمی باشد و صرفا مستحب است . فقط در صورتی وجوب می یابد که شخص از نداشتن همسر به گناه آلوده شود و درگیر حرام گردد.

تجرد قطعی چیست؟

مجرد ماندن و عدم ازدواج تا سن 50 سالگی و بیشتر تجرد قطعی نامیده می شود.

آیا از نظر دین اسلام مجرد ماندن تا آخر عمر گناه محسوب می شود؟


خیر ازدواج امری واجب نمی باشد و صرفا مستحب است . فقط در صورتی وجوب می یابد که شخص از نداشتن همسر به گناه آلوده شود و درگیر حرام گردد.

 

منبع: ترس از مجرد ماندن

ریشه های شک به همسر

۰ بازديد

شک به همسر یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از زندگی‌های مشترک به وجود می‌آید. این شک می‌تواند به دلیل رفتارهایی که از همسرتان دیده‌اید یا حساسیت بیش از حد شما باشد. بااین‌حال شک به همسر هر دلیلی که داشته باشد می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی شما ایجاد کند؛ و رابطه عاطفی شما با همسرتان را تحت‌تأثیر خودش قرار دهد. بنابراین باید با اقدامات لازم هنگام شک به خیانت همسر آشنا باشید و بتوانید این شرایط را مدیریت کنید.

فهرست مطالب

 

  • شک به همسر
  • ریشه های شک به همسر
    • رفتارهای همسرتان
    • شک به همسر بدلیل بدبینی شما
    • ترس از دست‌دادن
    • شک به همسر بدلیل تجربه‌های تلخ گذشته
    • داشتن احساس مالکیت نسبت به همسر
    • شک به همسر به دلیل تغییر رفتار او
  • اقدامات لازم هنگام شک به خیانت همسر
    • دلایل شک به همسر خود را بررسی کنید
    • افکارتان را کنترل کنید
    • قبل اینکه از شک به خیانت همسر مطمئن نشده‌اید حرفی نزنید
    • با همسرتان صحبت کنید
  • چطور با همسر شکاک خود برخورد کنم؟
  • شک به همسر و اهمیت مشاوره
    • سخن پایانی

قبل از هر چیز دلایل و ریشه شک خود را پیدا کنید. اما اگر واقعاً احساس می‌کنید که همسرتان در حال خیانت به شماست، بهتر است راجع به این موضوع با او صحبت کنید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین کارها در این شرایط کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص است. پس همین الان برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شک به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

شک به همسر

شک و تردید یکی از خانمان سوزترین افکاری است که بین یک زوج می‌تواند شکل بگیرد. شک به همسر بر همه جوانب زندگی شما تاثیر گذاشته و به مرور زمان مانند موریانه ای پایه های زندگی تان را سست می‌کند. پس اگر به همسرتان به هر دلیلی شک دارید و یا احساس می‌کنید اعتماد همسرتان به شما کم شده، حتما به دنبال راه حلی باشید. برای آشنایی با نحوه انجام تست خیانت سنجی همسر کلیک کنید.

ریشه های شک به همسر

 

شک کردن به همسر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قبل از اینکه به دنبال راهکاری برای شک و تردیدهایمان بگردیم باید دلایل آن را پیدا کنیم. پیداکردن این دلایل به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا واقعاً شک شما درست است یا خیر. بعضی از مهم‌ترین دلایل شک به همسر به شرح زیر هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

رفتارهای همسرتان

طبیعتاً اولین دلیل برای اینکه به همسرتان شک کنید، رفتارهای خود او هستند. نشانه‌هایی مثل دیر آمدن به خانه، محبت بیش از حد یا سردی ناگهانی، توجه به ظاهر و هر نوع تغییر دیگری که در رفتار همسرتان می‌بینید می‌توانند نشانه‌هایی از خیانت باشند. بااین‌حال هرکدام از این نشانه‌ها علاوه بر خیانت می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. به همین خاطر وقتی با رفتارهای مشکوک از سوی همسرتان مواجه می‌شوید بهترین کار این است که به دنبال شواهد بیشتری برای اثبات یا رد شک‌های‌تان بگردید.

شک به همسر بدلیل بدبینی شما

بعضی از ما به دلیل حسادت، تعصب، تجربه‌های تلخ گذشته یا هر موضوع دیگری به رابطه عاطفی و جنس مخالف بدبین هستیم. در چنین شرایطی هر رفتاری از سمت همسر را بد برداشت می‌کنیم. به همین خاطر حتی بدون اینکه او واقعاً خیانت کند رفتارهایش را به معنای خیانت در نظر می‌گیریم. پس اگر چنین تجاربی تلخی داشته‌اید، حتما به دنبال راهی برای درمان خیانت دیدن باشید.

ترس از دست‌دادن

آیا همیشه از اینکه دیگران شما را طرد کنند می‌ترسید؟ این موضوع می‌تواند یکی از دلایل شک به همسر باشد. خیلی از ما به دلایلی مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس کافی و یا تجربه‌های گذشته‌مان فکر می‌کنیم آن‌قدرها که باید باارزش و دوست‌داشتنی نیستیم. همین موضوع باعث می‌شود که همیشه و در هر جمعی انتظار داشته باشیم که از جانب دیگران طرد بشویم.

این موضوع در رابطه با همسر که صمیمی‌ترین و نزدیک‌ترین رابطه عاطفی است نیز پیش می‌آید. شما از درون تصور می‌کنید که شایسته علاقه همسرتان نیستید. و به همین خاطر احساس می‌کنید که او دیریازود به شما خیانت خواهد کرد.

شک به همسر بدلیل تجربه‌های تلخ گذشته

شاید در رابطه‌های گذشته و حتی در همین رابطه از طرف مقابل‌تان خیانت دیده باشید. چنین موضوعی باعث می‌شود که به‌سختی بتوانیم مجدداً به طرف مقابل اعتماد کنیم. در این شرایطی بهترین کار این است که از یک مشاور متخصص برای تغییر شرایط کمک بگیرید.

داشتن احساس مالکیت نسبت به همسر

شک به همسر ریشه در احساس مالکیت نسبت به همسر دارد. در واقع شما دیگری را متعلق به خودتان دانسته به او به چشم یکی از املاک خود نگاه می‌کنید. به همین دلیل است که نسبت به او بدبین شده و مدام ایرادگیری می‌کنید. در چنین حالتی باید دیدگاه خود را نسبت به رابطه عاطفی و شریک خود تغییر دهید.

شک به همسر به دلیل تغییر رفتار او

یکی دیگر از دلایل شک به همسر این است که احتمالا به تازگی تغییری در رفتارهای او ایجاد شده است. طبیعتا تغییر رفتار به صورت ناگهانی برای شما شک برانگیز بوده و تمایل دارید تا علت را پیدا کنید. در بیشتر موارد این حالت موقتی بوده و به زودی متوجه همه چیز خواهید شد.

اقدامات لازم هنگام شک به خیانت همسر

وقتی به همسرم شک دارم باید چه‌کار کنم؟ این یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که باید به آن جواب بدهیم. اقدام نادرست شما در این شرایط رابطه‌تان را درگیر مشکلات بیشتری می‌کند. بسیاری از مواقع پیش آمده که مرد یا زنی پس از شک‌های بی‌دلیل و مداوم همسرش به سراغ خیانت رفته است. پس همان‌طور که گفتیم انجام‌دادن رفتار درست در این شرایط بسیار اهمیت دارد. وقتی به خیانت همسرتان شک می‌کنید مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، به شرح زیر است.

دلایل شک به همسر خود را بررسی کنید

قبل از هر چیز از خودتان بپرسید که چرا به همسرتان شک کرده‌اید؟ آیا رفتار مشکوکی از او دیده‌اید و یا فقط تصور می‌کنید که او به شما خیانت کرده است؟ اگر این فقط تصور شماست بهتر است راه‌های مدیریت‌کردن افکارتان را یاد بگیرید. اما اگر رفتار مشکوکی از همسرتان دیده‌اید با خود به این سؤال جواب بدهید که واقعاً این رفتار اشتباه بوده و یا شما آن را بیش از حد بزرگ کرده‌اید؟ آیا می‌توان راجع به رفتار همسرتان احتمالات دیگری را نیز در نظر گرفت؟

برای مثال شاید او فقط به یکی از همکارانش احترام می‌گذارد و راجع به مسائل کاری با او صحبت می‌کند. به‌هرحال مهم‌ترین کار این است که شما به این نتیجه برسید که ترس‌های‌تان تا چه حد واقعی هستند. برای آشنایی راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

افکارتان را کنترل کنید

بدبینی یکی از دلایل شک به همسر است. اگر بعد از بررسی دلایل شک‌تان به این نتیجه رسیدید که بدبینی و حسادت شما دلیل نگرانی‌تان است باید یاد بگیرید که افکارتان را کنترل کنید. برای این کار بهتر است هروقت افکار منفی به سراغتان می‌آید حواستان را پرت موضوعی دیگر کنید. اما اگر این راهکار برای شما فایده‌ای ندارد افکارتان را روی کاغذ بنویسید. دلایل خود را بررسی کنید و سعی کنید سایر احتمالاتی که می‌توان برای رفتار همسرتان در نظر گرفت را یادداشت کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که گفت‌وگوی درونی تأثیر بسیاری در تغییر افکار ما دارد. وقتی شک به همسر به سراغتان می‌آید نفس عمیق بکشید، به خودتان بگویید که این افکار به دلیل بدبینی شما هستند و دلیلی ندارد به آنها بها بدهید.

قبل اینکه از شک به خیانت همسر مطمئن نشده‌اید حرفی نزنید

یکی از اشتباهات بسیاری از ما این است که هروقت از رفتار همسرمان ناراحت می‌شویم یا به او شک می‌کنیم این موضوع را سریع به روی او می‌آوریم. یادتان باشد که صحبت مداوم از شک و خیانت حرمت‌ها را در زندگی شما از بین می‌برد؛ و رابطه عاطفی شما و همسرتان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

پس اینکه هر بار و به هر دلیلی او را متهم به خیانت کنید را کنار بگذارید. تنها زمانی از شک و نگرانی‌هایتان با همسرتان صحبت کنید که واقعاً نگرانی شما به میزان قابل توجهی رسیده باشد. برای آشنایی با نشانه های روابط فرازناشویی کلیک کنید.

با همسرتان صحبت کنید

اگر رفتار همسرتان واقعاً باعث نگرانی شما شده بهترین کار این است که با او صحبت کنید. صحبت رودررو باعث می‌شود بسیاری از سوءتفاهم‌ها از بین بروند. پس در یک فضای دوستانه با همسرتان صحبت کنید. بدون اینکه به او تهمت بزنید یا او را در جایگاه متهم قرار دهید از نگرانی‌های‌تان با وی صحبت کنید. سعی کنید با کمک هم راهکاری برای رفع این نگرانی‌ها پیدا کنید.

چطور با همسر شکاک خود برخورد کنم؟

 

اگر بخواهیم به موضوع شک به همسر از زاویه دیگری نگاه کنیم؛ باید بدانیم که چطور باید به شک های او نیز پاسخ داد و این موضوع را کنترل کرد. چرا که در صورتی که این موضوع ادامه دار شود؛ می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه ایجاد نماید. برخی از راهکارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید؛ شامل موارد زیر هستند.

◀موضوعاتی که همسرتان را تحریک می‌کند را پیدا کنید

◀به خط قرمزهای یکدیگر احترام بگذارید

◀با یکدیگر صادق باشید

◀به طور مرتب حرف بزنید

◀به همسرتان عشق بورزید

شک به همسر و اهمیت مشاوره

شک به همسر می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما به همراه داشته باشد. از بدبینی و فشار روانی که شما تحمل می‌کنید تا ناراحت شدن همسر و آسیب‌دیدن رابطه عاطفی شما، همگی مشکلاتی هستند که با یک شک ساده شروع می‌شوند. پس بهتر است وقتی درگیر این مشکل می‌شوید یک راه‌حل منطقی برای آن پیدا کنید. بهترین راهکار در این شرایط این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین بدون اینکه شما را قضاوت کنند، نگرانی‌هایتان را درک کرده و برای برطرف‌کردن آنها به شما کمک می‌کنند.

یک زوج درمانگر متخصص در این شرایط به شما کمک می‌کند تا دلایل نگرانی خود را پیدا کنید. اگر دلیل شک شما رفتارهای اشتباه همسرتان باشد از طریق جلسات دو نفره به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات را برطرف کنید. اما اگر او احساس کند که شک شما به دلیل باورهای منفی و ترس‌های خودتان است راهکارهایی را برای مبارزه با این افکار به شما آموزش خواهد داد.

سخن پایانی

در همه ازدواج ها شرایطی پیش می‌آید که نیاز به بررسی بیشتری داشته و طبیعتا افراد کمی شکاک تر می‌شوند. اما این موضوع نباید برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. چرا که شک به همسر اگر افراطی شود؛ مشکلات بیشتری را در رابطه ایجاد کرده و زوجین را از یکدیگر دور می‌کند. به جای شک کردن می‌توان در مورد مسائل مختلف صحبت کرد و توضیح بیشتری داد. از این رو بهتر است در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شک به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور بدبینی نسبت به رفتارهای همسرم را مدیریت کنم؟

بهترین راه این است که دلایل بدبینی خود را پیدا کنید و آنها را از بین ببرید. یک راه دیگر این است که وقتی افکار منفی به سراغتان می‌آید به خودتان یادآوری کنید که همسرتان مشکلی ندارد و شما به دلیل مشکلاتی که دارید به او بدبین هستید. اما اگر فکر می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید از پس این شرایط بربیایید بهتر است از یک مشاور متخصص برای این کار کمک بگیرید.

 

منبع: شک به همسر

دلایل کینه ای شدن آدم ها

۱ بازديد

ارتباط با آدم های کینه ای می‌تواند بسیار سخت باشد. برخورد با کسی که همیشه از دست شما ناراحت است و نمی‌توانید مشکل‌تان را با او حل کنید احتمالاً اعصاب‌تان را به هم خواهد ریخت. این شرایط به‌خصوص زمانی بدتر می‌شود که طرف مقابل یکی از نزدیکان شما باشد. خاطرات بد دوران کودکی و یا این باور که دیگران وظیفه دارند کاری را برای ما انجام بدهند از مهم‌ترین دلایل کینه‌ای بودن است. اما سؤال اصلی این است که نحوه برخورد با آدم های کینه ای چطور باید باشد؟ به‌طورکلی مشاورین معتقدند که وقتی یک نفر از دست شما ناراحت شده بهتر است با او صحبت کنید و مشکل را برطرف کنید. اما در برخورد با آدم‌های کینه‌ای لازم نیست خیلی هم در نقش مقصر فرو بروید. در ادامه این مطلب راجع به شخصیت‌های کینه‌ای و نحوه برخورد با آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

فهرست مطالب

 

  • آدم های کینه ای
  • دلایل کینه ای شدن آدم ها
    • 1- توقع بیش از حد از دیگران
    •  2- تجربیات دوران کودکی آدم های کینه ای
    • 3- الگو گرفتن از دیگران
    • 4- آدم های کینه ای و ناتوانی در بیان مسائل
  • نحوه برخورد با آدم های کینه ای
    • او را بپذیرید
    • خط‌قرمزها را بشناسید
    • راجع به ناراحتی تان صحبت کنید
    • خود را مقصر ندانید
    • ارتباط خود را مدیریت کنید
  • اگر باعث ناراحتی افراد کینه ای شدم چیکار کنم؟
    • از آن ها هر چه زودتر عذرخواهی کنید
    • برای جبران قدم بردارید و از او سوال کنید
    • مساله را فراموش کرده و به حال خود رها کنید
    • خارج از رابطه با او حمایت های مثبت را جذب کنید
    • چندان امیدوار به تغییر و بخشش نباشید
  • برخورد با آدم های کینه ای و اهمیت مشاوره
    • سؤالات متداول

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های کینه ای می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

آدم های کینه ای

شاید برای‌تان جالب باشد اما کینه ای بودن آدم ها امری اکتسابی است. یعنی هیچ کس از بدو تولد کینه ای نیست، بلکه این تجربیات ما آدم هاست که ما را تبدیل به آدمی کینه ای و یا برعکس فردی رئوف می‌کند. اگر چنین فردی در اطراف شماست یا فکر می کنید آدمی کینه ای هستید، در قدم اول بهتر است به دنبال علت آن باشید. سپس بهتر می‌توانید این موضوع را حل کرده و با این موضوع کنار بیایید.

دلایل کینه ای شدن آدم ها

قبل از اینکه بخواهیم راجع به نحوه برخورد با آدم های کینه ای صحبت کنیم بهتر است دلایل کینه‌ای بودن را با هم مرور کنیم. وقتی شما دلایل رفتار یک نفر را بدانید راحت‌تر او را درک خواهید کرد. و این می‌تواند تأثیر بسیاری در رابطه شما با یکدیگر داشته باشد.

1- توقع بیش از حد از دیگران

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آدم‌های کینه‌ای توقعات آنها است. آنها افکار و باورهای اشتباهی دارند؛ مثل اینکه فکر می‌کنند دیگران همیشه باید طبق میل و خواسته آن‌ها رفتار کنند. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی رفتار متفاوتی از یک نفر می‌بینند نتوانند آن را هضم کنند. به‌علاوه آنها به خودشان بابت اینکه از دیگران ناراحت باشند حق می‌دهند. طبیعتاً چنین باوری به آنها این اجازه را می‌دهد که عذرخواهی شما را نپذیرند؛ و برای همیشه از شما دلگیر بمانند.

 2- تجربیات دوران کودکی آدم های کینه ای

تجربیات دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دلایل برای بسیاری از ویژگی‌های ما هستند. بعضی از شخصیت‌های کینه‌ای در دوران کودکی زندگی سختی را تجربه کرده‌اند؛ یا شاید مرتباً با دیگران مقایسه شده‌اند؛ و دیگران بهتر از آن‌ها شناخته شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که فرد پس از بزرگ‌شدن نیز کینه این اشخاص را در دلش داشته باشد.

3- الگو گرفتن از دیگران

الگو گرفتن از دیگران یکی دیگر از تجربیات دوران کودکی است. کودکان بادقت به رفتارهای اطرافیان خود نگاه می‌کنند. و سپس درست همان رفتارها را از خود نشان می‌دهند. به همین خاطر اگر یک کودک کینه گرفتن از دیگران را در رفتار پدر و مادر یا هر یک از اطرافیان ببیند به احتمال زیاد آن را یاد خواهد گرفت. و در آینده خودش نیز با دیگران همان‌طور برخورد خواهد کرد.

4- آدم های کینه ای و ناتوانی در بیان مسائل

آدم‌های کینه‌ای معمولاً شخصیت‌های زودرنجی هستند. یک شخصیت قوی و سالم می‌تواند این موضوع را به‌خوبی درک کند که هر زمانی و در ارتباط با دیگران ممکن است اختلاف‌هایی پیش بیاید. و به‌خوبی نیز این اختلاف‌ها را برطرف می‌کند. اما شخصیت‌هایی که این قدرت و توانایی را در وجود خود ندارند معمولاً ناراحتی‌هایشان را ادامه می‌دهند. این شخصیت‌ها توانایی صحبت‌کردن موثر و مستقیم از چیزی که ناراحت‌شان کرده را ندارند. به همین خاطر دلخوری‌هایشان برطرف نمی‌شود. و برای زمان طولانی از شما ناراحت خواهند بود.

نحوه برخورد با آدم های کینه ای

 

او را بپذیرید

با هر کسی که در ارتباط باشید اولین نکته این است که باید او را همان‌طور که هست بپذیرید. در ارتباط با یک شخصیت کینه‌ای نیز بهترین کار این است که این ویژگی را در طرف مقابل قبول کنید. تلاش برای تغییر دادن آدم‌ها یا بحث کردن دائم با آن‌ها برای اینکه ثابت کنید اشتباه می‌کنند نمی‌تواند در این شرایط فایده‌ای داشته باشد.

خط‌قرمزها را بشناسید

یکی از روش‌های برخورد با شخصیت‌های کینه‌ای این است که خط‌قرمزهای او را بشناسید. وقتی شما بدانید چه چیزی او را ناراحت خواهد کرد طبیعتاً کمتر انجامش خواهید داد. به این ترتیب مشکلات شما با این شخصیت‌ها کمتر می‌شود.

راجع به ناراحتی تان صحبت کنید

وقتی بین شما و یک شخصیت کینه ای بحث و ناراحتی پیش می‌آید راهکار درست این است که راجع به این موضوع صحبت کنید. حتی اگر می‌دانید صحبت‌کردن فایده‌ای نخواهد داشت بازهم این کار را انجام بدهید. سعی کنید در طی صحبت‌هایتان با طرف مقابل همدلی داشته باشید؛ از اینکه او را ناراحت کرده‌اید عذرخواهی کنید و دلایل خودتان را نیز مطرح کنید.

خود را مقصر ندانید

اگرچه بهتر است پس از اختلاف با آدم های کینه ای راجع به مشکل پیش‌آمده با آن‌ها صحبت کنید اما قرار نیست خودتان را در نقش مقصر قرار بدهید. در واقع شما پس از اینکه از طرف مقابل عذرخواهی کردید دیگر قرار نیست راجع به این موضوع صحبت کنید. این را به‌خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید او را مجبور کنید از شما کینه‌ای نداشته باشد. شما آنچه از دستتان برمی‌آمده انجام داده‌اید. پس بهتر است بیشتر از این، بحث کردن را ادامه ندهید.

ارتباط خود را مدیریت کنید

اگر شخصیت کینه‌ای زندگی شما، نسبت نزدیکی با شما ندارد بهتر است فاصله‌تان با او را حفظ کنید. این شخصیت‌ها می‌توانند مشکلات روحی بسیاری را برای ما ایجاد کنند. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن از آن‌ها فاصله بگیرید. سعی کنید رابطه خود را در حد یک ارتباط معمولی نگه دارید. برای بالا بردن مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

اگر باعث ناراحتی افراد کینه ای شدم چیکار کنم؟

بعد از آن که ویژگی آدم های کینه ای را شناختید؛ حال ممکن است نگران پیامدهای برخورد با این افراد باشید. در ادامه راهکارهایی به شما داده ایم تا از این نگرانی ها بکاهد.

از آن ها هر چه زودتر عذرخواهی کنید

آدم های کینه ای دوست دارند که طرف مقابل مسئولیت کارش را بپذیرد. تا زمانی که این کار را نکنید او در دل از شما کینه دارد. پیش از آن که شعله های خشم زیاد شود و یا مشکلی پیش بیاید؛ برای ابراز پشیمانی و عذرخواهی جلو بروید. با این کار نشان داده اید که مسئولیت کارتان را می‌پذیرید و از بابت ناراحتی پیش آمده پشیمانید.

برای جبران قدم بردارید و از او سوال کنید

یکی از راه های موثر در تسکین آدم های کینه ای، جبران است. بهتر است از او بپرسید که برای این که ناراحتی اش رفع شود؛ چه کاری از دستتان بر میاید. حتی اگر چیزی هم از شما نخواهد اما حداقل احساس منفی او کم شده و با آرامش بیشتری می تواند با شما صحبت کند.

مساله را فراموش کرده و به حال خود رها کنید

وقتی بعد از معذرت خواهی و دلجویی و تلاش برای جبران باز هم آدم کینه ای واکنش نشان نداده و حرفی نمیزند؛ بهتر است دیگر پافشاری نکنید. اصرار شما باعث می شود که او منفی بافی بیشتری کند. گاهی اوقات بهتر است برای طلب بخشش ادامه ندهید. تشخیص این زمان به عهده شماست و با شناختی از طرف مقابل دارید بهتر است زمان مناسب را انتخاب کنید. برای اطلاع از حدود حریم شخصی کلیک کنید.

خارج از رابطه با او حمایت های مثبت را جذب کنید

برخورد با آدم های کینه ای کار ساده ای نیست. شما دائم ممکنه نگران باشید که مبادا کاری بکنید که پیامدهای ناگواری برای تان داشته باشد. بنابراین قرار گرفتن در چنین شرایطی استرس مضاعفی ایجاد می کند. هر از گاهی هم که شده از این فضا فاصله بگیریدو با کسانی که شرایط شما را درک می کنند صحبت نمایید.

حتما برای ارتقای آداب معاشرت در زندگی تان کلیک کنید.

چندان امیدوار به تغییر و بخشش نباشید

با وجود انرژی و تلاشی که برای تغییر شرایط ارتباط با آدم کینه ای می کنید؛ احتمال تغییر بسیار پایین هست. ممکنه این آدم کینه ای یکی از دوستان؛ همکاران یا اعضای خانواده تان باشد. قطعا اتمام رابطه آرامش زیادی را برای شما به همراه می آورد. اما گاه میبینیم امکان قطع این رابطه وجود ندارد و با تمام تلاش هایتان تغییری در دیدگاه طرف مقابل رخ نمیدهد. در این شرایط برای اینکه بتوانید آرامش خود را حفظ کنید انتظارتان از تغییر را از بین ببرید. اینگونه توانایی بیشتری برای مقابله با شرایط را خواهید داشت.

برخورد با آدم های کینه ای و اهمیت مشاوره

یکی از مهم‌ترین جاهایی که ما نیاز به مشاوره داریم ارتباط با دیگران است. اطرافیان ما هرکدام ویژگی‌های شخصیتی خودشان را دارند؛ و کنار آمدن با همه آن‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد. به همین خاطر شاید لازم باشد گاهی اوقات راجع به روابط خود از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند تا مشکلات ارتباطی خود را حل کنید؛ و بهترین تصمیم را برای بقیه رابطه خود بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های کینه ای می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

همسرم به‌شدت آدم کینه‌ای هست؛ چطور می‌توانم مشکلاتم را با او حل کنم؟

سعی کنید تا جای ممکن خط‌قرمزهای همسرتان را بشناسید و به آنها احترام بگذارید. اما زمان‌هایی که با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنید بهتر است با او صحبت کنید و برای حل کردن اختلاف تلاش کنید.

 

منبع: برخورد با کینه ای ها

تعریف عشق یک طرفه

۰ بازديد

عشق یک طرفه در زندگی وضعیتی است که حداقل یک‌بار برای بیشتر ما انسان‌ها پیش می‌آید. عشق یک‌ طرفه می‌تواند باعث آسیب‌ها و مشکلات بسیاری به‌ویژه از دست دادن اعتمادبه‌نفس برای شما شود. به همین خاطر بیشتر افراد دارای تجربه دراین زمینه به دنبال راهی برای تبدیل این علاقه به یک احساس متقابل هستند. علاوه بر این باید در نظر بگیرید که عشق یک طرفه شما می‌تواند به طرف مقابل‌تان آسیب برساند. قرار گرفتن در چنین شرایطی برای اکثر زنان و مردان حس عذاب وجدان و یا تحمیل فشار روانی به همراه دارد. با توجه به مشکلات احتمالی حول عشق یک طرفه، اگر شما در رابطه سلامت عاطفی ندارید حتما از مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

فهرست مطالب

 

  • تعریف عشق یک طرفه چیست | چرا دچار عشق یک طرفه میشویم ؟
    • بیان‌نکردن علاقه به طرف مقابل
    • فرار از شکست های گذشته
    • عدم آگاهی از خواست ها و نیازهای خودمان
  • نشانه های عشق یک طرفه کدام اند؟
  • افرادی که بیشتر در معرض عشق یک طرفه هستند
  • پیامدهای عشق یک طرفه
    • ابتلا به بیماری‌های روحی
    • از دست دادن اعتمادبه‌نفس
    • از دست دادن فرصت‌های مناسب
  • راهکارهایی برای درمان و رهایی از عشق یک طرفه
    • رابطه را مدیریت کنید
    • رؤیابافی را کنار بگذارید
    • برنامه‌ریزی داشته باشید
    • کمک بگیرید
    • ورزش کنید
    • به اهداف خود اهمیت بیشتری بدهید
  • عشق یک طرفه | وقتی به طرف مقابل احساسی ندارید
  • تبدیل عشق یک طرفه به احساس متقابل | چگونه عشق یک طرفه را دو طرفه کنیم ؟
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

تعریف عشق یک طرفه چیست | چرا دچار عشق یک طرفه میشویم ؟

 

همه ما در روابطمان به ‌نوعی تعامل اجتماعی اعتقاد داریم. این یعنی از دیگران انتظارداریم در مقابل محبت و احترام ما، متقابلا به همان شکل نیز با ما برخورد کنند. اما در عشق یک طرفه یا به‌طورکلی روابط یک‌طرفه تنها یکی از طرفین تلاش می‌کند تا محبت و رضایت طرف دیگر را به دست آورد. عشق یک‌ طرفه می‌تواند به دو صورت وجود داشته باشد،

در حالت اول فرد با شخص موردنظرش رابطه‌ای ندارد. به عبارتی آن‌ها یا به‌طورکلی وارد رابطه عاطفی نشده‌اند و یا رابطه آن‌ها به هر دلیلی پایان پیدا کرده است. در این شرایط معمولاً فرد به دنبال راهی برای جلب‌توجه و محبت شخص موردنظرش می‌گردد.

اما در حالت دوم طرفین رابطه با یکدیگر در ارتباط هستند ولی میزان توجه و محبتی که نسبت به یکدیگر دارند به یک اندازه نیست. در چنین شرایطی یکی از طرفین انرژی بیشتری را صرف رابطه می‌کند. این موضوع دیر یا زود باعث احساس خستگی یا پشیمانی در وی خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید. برخی دیگر از علت های پیدایش عشق یک طرفه به شرح زیر است.

بیان‌نکردن علاقه به طرف مقابل

شما تا وقتی که احساسات‌تان را پنهان کنید، نمی‌توانید انتظار عشق و محبت داشته باشید. شما حتما نباید مستقیم به محبوب تان عشق تان را مستقیم بگویید. اگر معنای نگاه‌ها و رفتارهای او را درک نمی‌کنید، پس خیلی محتاطانه به او نزدیک شوید. بیان ناگهانی علاقه تان ممکن‌است باعث دورشدن او بشود. پس گام به گام جلو بروید.

فرار از شکست های گذشته

برخی افراد برای فراموش‌کردن کسی که در گذشته دوستش داشتند، وارد رابطه و حتی ازدواج می‌شوند. در این شرایط طرف مقابل شما خالصانه عشق و محبتش را نصیب تان می‌کند. اما شما به خاطر رابطه گذشته تان قادر به حضور کامل در رابطه را ندارید. در چنین شرایطی حتما باید از خدمات مشاوره روانشناسی برای تغییر وضعیا و پایان دادن به عشق یک طرفه استفاده کنید.

 

عدم آگاهی از خواست ها و نیازهای خودمان

عشق های یک طرفه در هر مقطعی از رابطه و ازدواج می‌تواند پیش بیاید. در چنین شرایطی شما یا طرف مقابلتان بعد از ورود به رابطه، علاقه تان را از دست می‌دهید. این مساله در اغلب موارد به دلیل عدم خودشناسی است. کسانی که از معیارها و خواسته هایشان آگاهی کامل ندارند، نمی‌توانند انتخاب ثابتی داشته باشند. در چنین شرایطی نیز دریافت خدمات مشاوره روانشناسی ضرورت زیادی دارد.

نشانه های عشق یک طرفه کدام اند؟

در بیشتر موارد خود افراد متوجه نیستند که در یک رابطه یک طرفه قرار دارند. اما برخی از نشانه ها به وضوح بیانگر این موضوع می‌باشند که این رابطه شکل درستی نداشته و باید آن را اصلاح کرده و یا از آن خارج شوید. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر هستند.

  • به صورت مداوم در حال راضی کردن طرف مقابل هستید
  • شما همیشه عذرخواهی می‌کنید
  • پیشنهادها از طرف شماست
  • این شما هستید که در مورد آینده فکر و برنامه ریزی می‌کنید
  • طرف مقابل دوستان و تفریحاتش را به شما ترجیح می‌دهد
  • شما بیشتر مشتاق دیدار او هستید
  • اغلب شما سر صحبت را باز می‌کنید

افرادی که بیشتر در معرض عشق یک طرفه هستند

با اینکه عشق یک طرفه تجربه ای است که ممکن است برای هرکسی به وجود آید؛ اما برخی از افراد بیش از دیگران در معرض چنین چیزی هستند. برای مثال افرادی که طرحواره رها شدگی دارند؛ به هر فردی سریعا وابسته شده و برای اینکه او را از دست ندهند هرکاری می‌کنند. حتی اگر طرف مقابل هیچ علاقه ای نسبت به آنها نشان ندهد. و یا افرادی که ترس از شکست داشته و عزت نفس پایینی دارند. آنهایی که دیدگاه درستی نسبت به رابطه نداشته، افراد بت ساز، کسانی که طرحواره محرومیت هیجانی دارند نیز چنین حالتی را بیشتر تجربه می‌کنند.

پیامدهای عشق یک طرفه

فراموش نکنید که عاشق شدن و تجربه عشق همیشه هم خوب نیست. عشق یک طرفه مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. چرا که طرف مقابل اصلا خود را درگیر نکرده و به شما اهمیتی نمی‌دهد. از این رو با اطلاع از این مشکلات شاید این حس برای شما کمرنگ تر شده و منطقی تر عمل کنید.

ابتلا به بیماری‌های روحی

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که افراد درگیر با عشق یک‌ طرفه تجربه می‌کنند بیماری‌های روحی و ازجمله افسردگی است. به‌طورکلی ناکامی و ناامیدی دو نمونه از مهم‌ترین دلایل افسردگی هستند. در چنین شرایطی نیز فرد خود را از جلب محبت و توجه طرف مقابل ناکام می‌بیند و این موضوع می‌تواند باعث بروز افسردگی یا سایر بیماری‌های روحی در وی شود.

از دست دادن اعتمادبه‌نفس

هنگامی‌که طرف مقابل به حد کافی به شما توجه نداشته باشد، احتمالاً اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهید. بسیاری از افراد در چنین شرایطی احساس می‌کنند که حتماً به‌اندازه کافی جذاب یا دوست‌داشتنی نیستند و به همین خاطر شخص موردنظرشان آن‌ها را نمی‌خواهد. چنین باوری می‌تواند باعث از دست‌دادن اعتمادبه‌نفس شما شده و حتی بر سایر تجربیات عاطفی شما در آینده نیز اثر بگذارد. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که درگیر روابط یک‌طرفه شده‌اید برای حفاظت از سلامت روحی خود یا پیدا کردن راهی برای خروج از بحران از یک روانشناس کمک بگیرید.

از دست دادن فرصت‌های مناسب

حضور در یک رابطه عاطفی سالم را می‌توان حق طبیعی تمامی انسان‌ها دانست. هنگامی‌که شما خود را درگیر یک رابطه ناسالم می‌کنید، درواقع در حال محروم کردن خود از سایر فرصت‌هایی هستید که می‌توانند احساسات مثبت‌تری را در شما ایجاد کنند. بهتر است برای پیشگیری از این موضوع و در شرایطی که احساس می‌کنید رابطه شما امکان ترمیم ندارد از رابطه خارج شوید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

راهکارهایی برای درمان و رهایی از عشق یک طرفه

عشق یک‌ طرفه احساسات منفی بسیاری را در فرد ایجاد خواهد کرد و به همین خاطر همه ما در چنین شرایطی به دنبال راهکاری برای فراموش کردن شخص موردنظر و یا جلب محبت و توجه او هستیم. در ادامه به بعضی از راهکارهایی که در این شرایط می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اشاره خواهیم کرد:

رابطه را مدیریت کنید

این موضوع را شاید بتوان راهکاری برای پیشگیری از بروز عشق یک‌ طرفه یا شدیدتر شدن آن دانست. بهتر است هنگامی‌که وارد یک رابطه می‌شوید زمان‌هایی را به فکر کردن راجع به شرایط رابطه اختصاص دهید و با خود بررسی کنید آیا همه‌چیز در وضعیت مطلوب است و یا میان رفتار شما و طرف مقابل اختلاف وجود دارد؟ آیا احساس شما نسبت به طرف مقابل با نوع و مدت رابطه‌تان تناسب دارد؟ اگر در پاسخ به این سؤالات احساس کردید که رابطه در حال خارج شدن از حالت تعادل است تلاش کنید تا با مدیریت شرایط موجود از شدت پیدا کردن این شرایط جلوگیری کنید.

رؤیابافی را کنار بگذارید

روانشناسان معتقدند افکار و احساسات شما می‌توانند باعث تحریک یکدیگر شوند. هنگامی‌که شما نسبت به فردی علاقه پیدا می‌کنید احتمالاً در ذهنتان دائماً به او فکر می‌کنید و یا راجع به رابطه با وی خیال‌پردازی می‌کنید. این موضوع به‌تدریج باعث خواهد شد تا شما به این وضعیت عادت کنید و انطباق با واقعیت برای‌تان دشوار شود. درنتیجه اگر می‌خواهید از یک احساس یک‌طرفه جلوگیری کنید بهتر است در اولین قدم ذهنتان را بر اساس واقعیت رابطه و نه خیال‌هایتان برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی داشته باشید

ایجاد برنامه‌هایی برای طول روزتان باعث می‌شود تا زمان‌های بیشتری را سرگرم باشید. این موضوع مانع از فکرکردن به شخص مورد نظرشده یا حداقل شدت درگیری ذهنی شما با این موضوع را کاهش خواهد داد.

کمک بگیرید

اگر احساس می‌کنید علی‌رغم تلاش‌هایتان نمی‌توانید از افکار مربوطه به موضوع عشقی‌تان خارج شوید و یا در شرایطی هستید که نمی‌دانید تصمیم درست چیست، می‌توانید از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین با بررسی شرایط شما و همین‌طور با کمک‌گرفتن از تجربه و تخصص‌شان به شما کمک خواهند کرد تا شرایط رابطه عاطفی خود را بهبود ببخشید و یا با پذیرفتن واقعیت موجود راهکارهایی را برای خروج از رابطه در نظر بگیرید.

ورزش کنید

داشتن فعالیت بدنی در طول روز و به طور کلی ورزش کردن می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کرده و باعث شود تا راحت تر با این موضوع کنار بیایید. در واقع با اینکار سلامت جسمانی و روانی شما تضمین شده و قطعا تصمیمات بهتری در این زمینه خواهید گرفت.

به اهداف خود اهمیت بیشتری بدهید

برای اینکه درگیر یک عشق یک طرفه نشوید و یا بتوانید راحت تر با این موضوع کنار بیایید؛ باید اهداف خود را در اولویت قرار دهید. زمانی که احساس خودارزشمندی داشته باشید؛ دیگر کمتر احتمال دارد که چنین شرایطی را تجربه کنید.

عشق یک طرفه | وقتی به طرف مقابل احساسی ندارید

عشق یک طرفه صرفاً فردی که درگیر این احساس است را دچار مشکل نمی‌کند. گاهی اوقات ابراز علاقه آن‌هم از جانب فردی که علاقه‌ای به او ندارید می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به میزانی که این ابراز علاقه شدیدتر باشد احتمالاً شما از اینکه احساسی به طرف مقابل ندارید دچار عذاب وجدان و فشار روانی خواهید شد. گاهی نیز ممکن است صرفاً به همین خاطر وارد رابطه‌ای شوید که علاقه‌ای به آن ندارد. با توجه به پیامدهای منفی چنین شرایطی بهتراست تا حد ممکن از آن‌ها اجتناب کنید. و اگر به کسی علاقه‌ندارید این موضوع را صراحتاً به وی اعلام کنید. و یا به هر نحوی از امیددادن به او دوری کنید.

به خاطر داشته‌باشید گاهی بی‌پاسخ گذاشتن یک درخواست یا این تصور که فرد موردنظر دیر یا زود خودش متوجه نبود احساس در شما می‌شود، باعث بروز بسیاری از سوءتفاهم‌ها و مشکلات در یک رابطه خواهد شد. درنتیجه بهترین راهکار این است که با صراحت راجع به احساس خود صحبت کنید و یا اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید به‌درستی تصمیم بگیرید از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید.

تبدیل عشق یک طرفه به احساس متقابل | چگونه عشق یک طرفه را دو طرفه کنیم ؟

 

یکی از سؤالات رایج در رابطه با عشق یک‌ طرفه این است که آیا می‌توان از چنین وضعیتی یک رابطه متقابل ایجاد کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این موضوع به میزان احساس طرف مقابلتان نسبت به شما و شرایط محیط اطرافتان بستگی دارد. بهتر است در چنین شرایطی با طرف مقابل صحبت کنید و از او بخواهید فرصتی را در اختیارتان بگذارد یا به شما برای بهبود شرایط کمک کند. توجه به علاقه‌مندی‌های طرف مقابل، برنامه‌ریزی برای ملاقات حضوری و ایجاد خاطرات مشترک و همین‌طور انتقال احساس علاقه و حمایت به شخص موردنظرتان ازجمله راهکارهایی است که می‌توانید در این شرایط از آن‌ها استفاده کنید. برخی دیگر از روش هایی که در این زمینه موثر هستند؛ شامل موارد زیر می‌باشند.

  • شناسایی حساسیت های طرف مقابل
  • پافشاری نکردن بیش از حد
  • شناسایی هیجانات و احساسات یکدیگر
  • به طرف مقابل احترام گذاشته و علاقه خود را به او نشان دهید

سخن پایانی

اگر علی‌رغم تمام این کارها به این نتیجه رسیدید که طرف مقابلتان علاقه‌ای به شما ندارد، بهتر است با این واقعیت کنار بیایید و به دنبال راهکارهایی برای فراموش کردن این رابطه باشید. با توجه به اینکه فراموشی یک احساس نافرجام می‌تواند مانند شکست عشقی یا سوگ مشکلاتی را در سلامت روحی شما ایجاد نماید بهتر است در این شرایط از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا می‌توان عشق یک طرفه را تبدیل به یک رابطه متقابل کرد؟

پاسخ این سؤال به میزان احساس طرف مقابل به شما بستگی دارد. بهتر است با شخص موردنظرتان در این زمینه صحبت کنید و از او بخواهید زمانی را در اختیار این رابطه بگذارد. اما اگر علی‌رغم تمامی این مسائل به نتیجه موردنظر نرسیدید بهتر است این رابطه را فراموش کنید

عشق یک طرفه چطور می‌توان یک عشق یک‌طرفه را فراموش کرد؟

سعی کنید از خیال‌بافی و فکر کردن مداوم به شخص موردنظرتان دست بردارید همچنین تلاش کنید تا برای ساعات روز خود برنامه‌ریزی داشته باشید تا درگیری‌های فکری مانع از درگیری ذهنتان با فکر و احساس شخص موردنظر شود.

 

منبع: عشق یک طرفه در زندگی 

عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه

۱ بازديد

مصرف همزمان ترامادول و شیشه یکی از انواع چند‌مصرفی مواد مخدر است که می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد. معمولاً بسیاری از مصرف‌کنندگان شیشه برای کاهش احساس سرخوشی ناشی از مصرف شیشه و تعدیل وضعیت خلقی خود از ترامادول استفاده می‌کنند. این درحالیست که ترامادول برخلاف باور بسیاری از افراد یکی از داروهای اعتیادآور قوی است و استفاده از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. مصرف همزمان ترامادول و شیشه به این خاطر که این دو دارو از دو خانواده کاملاً متضاد هستند، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای سلامت جسم و روان فرد به همراه داشته باشد و همچنین فرایند ترک اعتیاد را نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. به همین خاطر ما در این مطلب به معرفی این دو ماده و دلایل و عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

فهرست مطالب

 

    • ترامادول چیست؟
  • آشنایی با شیشه یا گلس
  • دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیشه
    • 1. متعادل کردن وضعیت خلق
    • 2. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | تجربه لذت بیشتر
    • 3. کاهش علائم ناخوشایند
  • عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه
    • 1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | خطر بروز مسمومیت یا اوردوز
    • 2. افزایش احتمال استفاده از سایر مواد مخدر
    • 3. بروز آسیب‌های مغزی
    • 4. دشواری در ترک اعتیاد
  • ترک مصرف همزمان ترامادول و شیشه
    • 1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | درمان‌های انگیزشی
    • 2. آموزش به فرد و خانواده
    • 3. آموزش راهکارهای کنترل ذهن
    • 4. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | مک به حذف دلایل اعتیاد
    • 5. خانواده‌درمانی

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 90999070354 تماس بگیرید.

 

ترامادول چیست؟

ترامادول نام داروی مسکنی است که از طبقه تریاک و مشتقات آن محسوب می‌شود و برای تسکین دردهای متوسط تا شدید در مراکز درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه در سال‌های اخیر استفاده از این دارو به‌صورت مخدر نیز رواج بالایی پیدا کرده و بسیاری از نوجوانان و جوانان برای دستیابی به احساس آرامش و سرخوشی از آن استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست ترامادول کلیک کنید.

به‌طور کلی ترامادول نیز مانند سایر مخدرهای خانواده تریاک باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی و افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی در مغز می‌شود که احساسی از سبک‌بالی و آرامش را به همراه خواهد داشت و فرد برای تکرار تجربه این احساس به سراغ استفاده مجدد از این ماده خواهد رفت. برای آشنایی بیشتر با عوارض و علائم اعتیاد به قرص ترامادول کلیک کنید.

آشنایی با شیشه یا گلس

شیشه یا گلس نام ماده مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه و از مت‌آمفتامین ساخته می‌شود. شیشه ماده محرکی است که استفاده از آن باعث افزایش ترشح سروتونین و دوپامین در مغز شده و به همین خاطر باعث افزایش انرژی و احساس سرخوشی و شادی در فرد می‌شود. خاصیت اعتیادآوری این ماده به میزانی است که تنها چند بار استفاده از آن باعث وابستگی جسمی و روانی می‌شود و به همین خاطر است که اعتیاد به شیشه بیشترین آمار اعتیاد در کشور را متعلق به خود کرده است. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست شیشه  

دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیشه

به‌طورکلی استفاده همزمان از دو یا چند ماده مخدر را چندمصرفی می‌گویند. فرد ممکن است این مواد را در زمان‌های مختلف و یا در کنار هم استفاده کند. مصرف همزمان ترامادول و شیشه نیز یکی از انواع چندمصرفی مواد مخدر است که با توجه به فراگیر شدن اعتیاد به هریک از این دو ماده مخدر، آمار رو به افزایشی پیدا کرده است. دلایل بسیاری برای استفاده همزمان از این دو ماده وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. متعادل کردن وضعیت خلق

یکی از اصلی‌ترین دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیشه این است که معتادان به شیشه به دنبال ایجاد تعادل در شرایط خلقی خود هستند. به عبارتی آن‌ها پس از مدتی به دلیل وابستگی جسمی و روانی ناگزیر به استفاده شیشه هستند درحالی‌که از بالا رفتن خلق خود در هنگام استفاده از شیشه خسته شده‌اند. برای رفع این شرایط آن‌ها در کنار مصرف شیشه از ترامادول نیز استفاده می‌کنند تا با کاهش اثرات شیشه شرایط خلقی آن‌ها را در حالت مطلوبی نگه دارد.

2. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | تجربه لذت بیشتر

استفاده همزمان از دو یا چند ماده مخدر باعث تجربه احساس لذتی می‌شود که هرگز با استفاده مجزای این مواد قابل‌دستیابی نخواهد بود. دستیابی به این لذت یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که فرد را به سمت مصرف همزمان ترامادول و شیشه سوق می‌دهد.

3. کاهش علائم ناخوشایند

بسیاری از معتادین به تجربه متوجه این مطلب می‌شوند که استفاده برخی از مواد مخدر در کنار هم یا به جای هم می‌تواند باعث کاهش آثار منفی آن‌ها شود. به همین خاطر در کنار تجربه لذت بیشتر، از بین بردن علائم ناخوشایند نیز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود فرد درگیر اعتیاد به بیش از یک ماده مخدر شود.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده

عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه

اعتیاد به یک ماده مخدر می‌تواند باعث بروز عوارض جسمی و روانی بسیاری شود و همچنین استفاده همزمان بیش از یک ماده مخدر می‌تواند باعث چند برابر شدن این عوارض باشد. در این قسمت برخی از جدی‌ترین عوارض مصرف همزمان ترامادول و شیشه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | خطر بروز مسمومیت یا اوردوز

استفاده از شیشه یا ترامادول باعث می‌شود که فرد از حالت هشیاری فاصله بگیرد. این موضوع می‌تواند بر روی قوه درک و قضاوت تأثیر گذاشته و باعث شود که به میزانی بیش از آنچه باید از دیگر مواد مخدر استفاده کند. استفاده بیش‌ازحد می‌تواند خطر مسمومیت دارویی و حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

2. افزایش احتمال استفاده از سایر مواد مخدر

اعتیاد به هریک از انواع مواد مخدر فرد را در شرایطی قرار می‌دهد که ممکن است با احتمال بیشتری به سراغ استفاده از سایر مواد مخدر برود. در نتیجه مصرف همزمان شیشه و ترامادول با توجه به تأثیری که این دو دارو در کاهش مهار رفتاری و افزایش اعتمادبه‌نفس دارند، می‌تواند باعث اعتیاد به سایر مواد مخدر نیز بشود. به میزانی که مواد مخدر مورد استفاده فرد بیشتر شوند، احتمال ترک اعتیاد ضعیف‌تر و همین‌طور عوارض جسمی و روانی ناخوشایندتری در انتظار فرد خواهد بود.

3. بروز آسیب‌های مغزی

شیشه و ترامادول از دو خانواده دارویی کاملاً متضاد هستند و هر یک از آن‌ها مغز را به ترشح موادی وادار می‌کند که با عملکرد ماده دیگر در تضاد کامل است. این موضوع باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز فرد می‌شود که ممکن است امکان بهبود آن‌ها حداقل در کوتاه‌مدت وجود نداشته باشد.

4. دشواری در ترک اعتیاد

مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث خواهد شد تا پیچیدگی‌های بسیاری در فرایند ترک اعتیاد رخ دهد. به‌طورکلی چندمصرفی احتمال موفقیت در ترک اعتیاد را تا حدی کاهش می‌دهد و همچنین نیاز به مراقبت‌های جسمی و روانی ویژه را در طی مراحل ترک ایجاب خواهد کرد. 

ترک مصرف همزمان ترامادول و شیشه

همان‌طور که گفته شد مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث بروز دشواری‌هایی در مسیر درمان می‌شود و فرد در حین ترک نیاز به دریافت مراقبت‌های جدی جسمی و روانی دارد. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که برای ترک اعتیاد همزمان به این مواد تصمیم گرفته‌اید ابتدا شرایط خود را با یک متخصص درزمینهٔ روانشناسی اعتیاد در میان بگذارید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بهترین مسیر را برای ترک اعتیاد انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک شیشه و برای ترک ترامادول چی بخوریم درد نکشیم کلیک کنید.

متأسفانه بسیاری از افراد درمان‌های فیزیولوژیک و سم‌زدایی را مساوی با ترک اعتیاد می‌دانند. این موضوع باعث خواهد شد که فرایند ترک به‌طور کامل ناموفق بوده و یا پس از مدتی فرد مصرف مواد مخدر را از سر بگیرد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است در کنار استفاده از درمان‌های فیزیولوژیک به درمان‌های روانی و مبارزه با وسوسه مصرف مجدد نیز توجه داشته باشید. ازجمله اقدامات روانشناسی برای درمان اعتیاد عبارتند از:

1. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | درمان‌های انگیزشی

اصلی‌ترین چیزی که معتادین برای ترک به آن نیاز دارند دلیل یا انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد است. به همین خاطر در طی نخستین جلسات روان‌درمانی روانشناسان به فرد کمک می‌کنند تا انگیزه و اهداف خود را برای ترک اعتیاد مشخص کند. این جلسات در طول فرایند درمان تکرار شده و مانع سرد شدن فرد در میانه راه می‌شوند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک کنید. 

2. آموزش به فرد و خانواده

روانشناسان معتقدند به میزانی که آگاهی فرد در زمینهٔ اعتیاد و انواع مواد مخدر افزایش پیدا کند، احتمال تسلط و کنترل شرایط نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر در ابتدا بخشی از فرایند درمان به آموزش فرد و همین‌طور خانواده اختصاص خواهد یافت. در طی این جلسات خانواده‌ها اصول مناسبی را در ارتباط با شیوه برخورد با فردی که درگیر اعتیاد شده آموزش خواهند دید.

3. آموزش راهکارهای کنترل ذهن

حتی پس از سم‌زدایی و رفع وابستگی جسمی به ماده مخدر تا زمانی که وابستگی روانی به آن از بین نرفته باشد، وسوسه مصرف مجدد با فرد خواهد بود و این موضوع احتمال شروع مصرف را افزایش خواهد داد. اصلی‌ترین وظیفه روانشناسی در درمان اعتیاد این است که به فرد راجع به این وسوسه‌ها و راه‌های کنترل آن آگاهی داده شود.

4. مصرف همزمان ترامادول و شیشه | مک به حذف دلایل اعتیاد

با پیشرفت درمان به‌تدریج درمانگر تلاش خواهد کرد تا دلایل اصلی و زیربنایی اعتیاد فرد را پیدا کرده و با حذف آن‌ها خطر مصرف مجدد را کاهش دهد. برای مثال درصورتی‌که درمانگر متوجه شود فرد برای رهایی از احساسات منفی نظیر تنهایی یا افسردگی درگیر اعتیاد شده است، برای درمان این مشکلات و یا آموزش راهکارهایی برای برقراری روابط اجتماعی به وی کمک خواهد کرد.

5. خانواده‌درمانی

خانواده افرادی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها هستند. مشکلاتی نظیر توهم و پرخاشگری، فقر و یا درگیری‌های قانونی که به دنبال اعتیاد ایجاد می‌شود، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای سلامت روان سایر اعضای خانواده و به‌خصوص کودکان به همراه داشته باشد. به همین خاطر روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند که بهتر است خانواده فرد نیز به لحاظ سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه بر این در جلسات خانواده‌درمانی به اعضای خانواده درباره نحوه برخورد با فرد معتاد آموزش‌هایی داده می‌شود و همچنین سعی می‌کنند تا دلخوری‌ها و کدورت‌های پیش‌آمده میان اعضا را کاهش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 90999070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چه دلایلی برای مصرف همزمان ترامادول و شیشه وجود دارد؟

دریافت لذت بیشتر و کاهش نشانه‌های منفی ازجمله دلایل استفاده از این دو ماده در کنار یکدیگر است. علاوه بر این برخی از معتادین به شیشه برای کاهش حالت سرخوشی شیشه و تنظیم خلق از ترامادول استفاده می‌کنند.

استفاده همزمان شیشه و ترامادول چه عوارضی دارد؟

استفاده از این دو ماده می‌تواند باعث بروز آسیب‌های مغزی جدی شده و درعین‌حال فرایند ترک اعتیاد را نیز سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این مصرف همزمان ترامادول و شیشه باعث افزایش خطر مسمومیت دارویی و اعتیاد به سایر مواد مخدر می‌شود.

 

منبع: مصرف همزمان ترامادول و شیشه چه آثاری دارد؟